یک دوربین پرفروش از Canon

بازار دیجیتال- شرکت کانن که یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان انواع دوربین‌های دیجیتالی و حرفه‌ای است، به تازگی جدیدترین محصول خود را به بازار معرفی کرد.

مدلIXUS IS ۹۸۰ محصول جدید این شرکت است که به بازار عرضه شده است. وضوح تصویر این دوربین ۷/۱۴ مگاپیکسل است و زوم اپتیکال آن ۷/۳ برابر بوده که فاصله کانونی آن به ۱۳۳-۳۶ میلیمتر می‌رسد.

این دوربین قابلیت بزرگنمایی اپتیکال و دیجیتال دارد که قدرت هر کدام به ترتیب برابر ۷/۳ و ۴ است.

مدلIXUS IS ۹۸۰ مجهز به یک مانیتور ۵/۲ اینچی است که وضوح آن برابر ۲۳۰۰۰۰ پیکسل است که امکان تشخیص چهره را نیز همچون سایر محصولات این شرکت به کاربرانش می‌دهد.

حداکثر عکس‌های گرفته شده توسط این دوربین ۴۴۱۶× ۳۳۱۲ است و عکس‌های گرفته شده توسط دوربین با فرمت JPEG ذخیره می‌شود. همچنین این دوربین دیجیتالی علاوه بر عکسبرداری امکان فیلمبرداری با وضوح تصویرهایی برابر ۴۸۰×۶۴۰، ۲۴۰×۱۲۰و ۳۲۰×۱۶۰ را نیز در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. حداقل و حداکثر سرعت شاتر این دوربین برای عکسبرداری به ترتیب به ۱۵ و ۱/۱۶۰۰ ثانیه می‌رسد. همچنین این دوربین با حداکثر حساسیت ۱۶۰۰ عکسبرداری می‌کند.

مدلIXUS IS ۹۸۰ مجهز به حافظه داخلی ۳۲ مگابایتی است که علاوه براین حافظه، با کارت‌های حافظه SD، SDHC و MMC نیز ارتقا پیدا می‌کند. یکی از ویژگی‌های دوربین IS ۹۸۰ که آن را از دیگر دوربین‌های سری IXUS متمایز می‌سازد دارا بودن قابلیت تنظیم دستی است که این قابلیت کار را برای کاربران بسیار آسان می‌کند.

از خروجی‌های این دوربین دیجیتالی می‌توان به یک خروجی ویدئو اشاره کرد همچنین این محصول دارای یک پورت USB نسخه ۲ است.

مدلIXUS IS ۹۸۰ که برای کاربران نیمه حرفه‌ای و مبتدی طراحی شده است بدنه‌ای از جنس ترکیبی آلیاژ آلومینیوم و پلاستیک دارد و در دو رنگ مشکی و نقره‌ای در اختیار کاربران قرار گرفته است.

ابعاد این دوربین۹۸× ۶۲×۲۸ می‌رسد و وزن آن همراه با باتری برابر ۲۰۵ گرم است. این دوربین که از ۲۰ ماه سپتامبر سال ۲۰۰۸ وارد بازارهای جهانی شده است، در حال حاضر با قیمت ۳۷۵۰۰۰هزار تومان و باگارانتی شرکت نورنگار در بازارهای داخلی به فروش می‌رسد.