به کیفیت همراه اول کم‌توجهی شده است

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره اختلالات تلفن همراه گفت: شبکه تلفن‌همراه اول عمر ۱۴ ساله دارد از این رو در حال حاضر در حال نوسازی و ارتقای شبکه هستیم.

محمد سلیمانی دیروز در حاشیه مراسم اعطای مجوز شرکت‌های وای مکس در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: اقدامات لازم در این زمینه تحت نظارت سازمان تنظیم مقررات در حال انجام است.

وی تاکید کرد: در حوزه کمی شبکه‌ها حرکت‌های خوبی انجام شده است، ولی در بخش کیفیت توجهی نشده است از این رو از سال آینده برنامه‌های کنترل کیفیت شبکه‌ها در دستور کار وزارتخانه قرار می‌گیرد.

مشترکان نحوه فعال‌سازی GPRS را نمی‌دانند

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران گفت: نحوه فعال‌سازی سرویس‌های MMS و GPRS جزو بیشترین مشکلات مشترکان در زمینه استفاده از این سرویس‌ها است.

داوود زارعیان در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: دیر فعال شدن دو سرویس GPRS وMMS نیز از دیگر مواردی است که غالبا مورد پرسش قرار می‌گیرد. وی گفت: عمومیت یافتن سرویس‌هایی نظیر MMS و GPRS به سه تا چهار سال زمان در کشور ما نیازمند است.

زارعیان ادامه داد: در وضعیت فعلی فرهنگ استفاده از اینترنت در کشور ما نهادینه نشده، به همین علت در حال حاضر این سرویس‌ها مورد مقبولیت قرار نگرفته است، ضمن اینکه مردم آمادگی لازم را برای پرداخت هزینه استفاده از این گونه سرویس‌ها ندارند.

طبق آخرین آمار فقط ۴۵۰ هزار نفر برای سرویس اینترنت تلفن همراه و ۱۰۸ هزار نفر برای استفاده از سرویس MMS این اپراتور ثبت نام کرده اند. سرویس‌های GPRS و MMS در تهران و بیش از ۱۰استان کشور قابل استفاده است.

فقط ۱۰۰هزار گوشی هیوندایی وارد بازار شده است

مدیرعامل شرکت نیمه‌هادی عماد از تولید و عرضه ۱۰۰هزار دستگاه گوشی تلفن همراه با برند هیوندایی«GSM» در سال جاری خبر داد.

«حمید رضا منجی» در گفت‌و‌گو با موبنا اظهار داشت: با توجه به وضعیت شرکت‌های تولیدکننده و نیز وضعیت بازار، امسال مرحله تولید و عرضه گوشی‌های ساخت داخل به کندی پیش رفت.

وی افزود: این شرکت در ابتدای سال جاری حدود ۵۰ هزار دستگاه گوشی هیوندایی و در شش ماه دوم سال نیز ۵۰ هزار دستگاه گوشی دیگر را وارد بازار کرد. منجی در مورد فروش گوشی‌های هیوندایی در سطح بازار تلفن همراه کشور گفت: بیشترین میزان فروش این نوع گوشی‌ها در ماه‌های پایانی سال و در جنوب کشور صورت گرفت.

وی در پاسخ به اینکه «چرا گوشی‌های برند هیوندایی در ویترین مغازه‌های تهران کمیاب است»، اظهار داشت: به دلیل استقبال از گوشی‌هایی با مارک‌های معتبر جهانی و در پی آن کاهش استقبال از گوشی‌های ساخت داخل در شهرستان‌ها، سیاست شرکت نیمه‌هادی عماد مبتنی بر عرضه گوشی در شهرستان‌های کشور بوده است.

نیمه‌هادی عماد یکی از شرکت‌های طرف قرارداد وزارت صنایع برای تولید سالانه دو میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در کشور است که در اردیبهشت سال ۸۵ تفاهم‌نامه ای را در این خصوص با این وزارتخانه به امضا رساند. این شرکت در زمینه مونتاژ گوشی تلفن همراه هیوندایی در کشور فعالیت می‌کند.

هم اکنون نام پنج شرکت ITMC، نیمه‌هادی عماد، برنامه‌نگار، تعاونی رایانه فارس و GLX در لیست تولیدکنندگان داخلی قرار دارد.