کمیته دانشمندان و محققان اتحادیه اروپا بر پایه آخرین مطالعات و بررسی‌های خود اعلام کرد، ۵ تا ۱۰درصد افرادی که روزانه دست‌کم یک ساعت به وسیله هدفون‌ها موسیقی را با صدای بلند گوش می‌دهند، در معرض اختلالات شنوایی قرار می‌گیرند.

به گزارش فارس به نقل از نیویورک ‌تایمز، این مساله بر همگان واضح است که صاحبان دستگاه‌های قابل‌حمل پخش موسیقی، PDAها، تلفن‌های همراه و ... معمولا صداها را از طریق هدفون با صدای بلند گوش می‌دهند. زیرا افراد با این کار سعی می‌کنند که تمرکز بیشتری بر موسیقی داشته باشند و توجه بیشتری به اشعار و صدای پخش شده بکنند. این مساله باعث می‌شود تا آسیب بیشتری به گوش آن‌ها وارد شود.

این کمیته بر مبنای نتایج حاصل از آخرین بررسی‌های خود اعلام کرده که ۵ تا ۱۰‌درصد تمام کسانی که موسیقی را در دستگاه‌های قابل‌حمل پخش موسیقی با صدای بلند گوش می‌دهند و روزانه دست‌کم یک ساعت موسیقی را به این صورت برای خود پخش می‌کنند، خطر ابتلا به نارسایی‌ها و اختلالات شنوایی را بیشتر می‌کنند. کمیسیون اروپا هم‌اکنون همایشی ترتیب داده است تا از این طریق بتواند کاربران را در جریان آخرین خطرات ناشی از گوش دادن به موسیقی با صدای بلند بگذارد. این کمیته اعلام کرده است که به صورت کلی، صحبت‌ کردن، گوش دادن به موسیقی و ... با صدای کمتر از ۸۰‌دسیبل برای گوش‌ها ایمن است و بیشتر از آن می‌تواند خطرآفرین باشد.