اولین نوت‌بوک چهار هسته‌ای کمپانی Lenovo

IBM/Lenovo یکی از تولید‌کنندگان لپ‌تاپ است که نوت‌بوک‌های خود را با نام Lenovo به بازار عرضه می‌کند.

محصولات این شرکت همانند اکثر تولید‌کنندگان این حوزه در زیرگروه‌های متفاوتی تقسیم‌بندی می‌شوند.

یکی از این زیرگروه‌ها نوت‌بوک‌های ThinkPad W Series است که جزو پرطرفدارترین نوت‌بوک‌های کمپانی IBM/Lenovo هستند.

از جمله مشخصات فنی نوت‌بوک‌های ThinkPad سری W، قدرت پردازش و قدرت‌ گرافیکی و حافظه بالای رم آن‌ها است که می‌تواند دلیل توجه بسیاری از طراحان و گیمرها به این نوت‌بوک باشد.

از جمله قابلیت‌های W SeriesاThinPad استفاده از پلت‌فرم جدید Montevina است که به تازگی توسط کمپانی اینتل به تولید‌کنندگان ارائه شده است.

پردازنده به کار رفته در این نوت‌بوک Duo IntelR Core ۲ Processor T۹۴۰۰ می‌باشد که دارای قدرت پردازش GHz۲.۵۳ و FSB است. این پردازنده از نسل پردازنده‌های جدید nm ا۴۵ کمپانی Intel است که از کارآیی بسیار بالا و مصرف پایین انرژی بهره‌ می‌برد و مناسب‌ترین گزینه برای پردازش تصویری، استفاده از جلوه‌های ویژه تصویری و پردازش‌های موازی است.

یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول به کارگیری پردازنده گرافیکی ATI Radeon fire GL v۵۷۰۰ است که دارای حافظه‌ای معادل MB۵۱۲ است. این پردازنده گرافیکی در صورت انتخاب وضوح تصویری ۱۹۲۰×۱۲۰۰(WUXGA)، بالاترین بازده تصویری را به کاربر ارائه می‌کند که وضوح تصویر مذکور توسط صفحه نمایش سری W نیز قابل پشتیبانی است.کارت شبکه استفاده شده در این نوت‌بوکINTEL WIFI LINK ۵۳۰۰ AGN که از پروتکل N.۸۰۲.۱۱ پشتیبانی می‌کند. (با قدرت و پهنای باند دو برابر قوی‌تر از نسل قبل). طبق اعلام سازگار ارقام، حافظه این نوت‌بوک از نسل جدید تکنولوژی double data rate به نام DDR۳ پشتیبانی می‌کند و میزان حافظه آن GB۲ و فرکانس مورد استفاده در آن MHz۱۰۶۶ است. از دیگر امکانات این نوت‌بوک به Fingerprint Reader، Bluetooth، Secure Chip، Card Reader می‌توان اشاره کرد.

در میان خانواده سری W می‌توان به نوت‌بوک‌های ۱۷ اینچی W۷۰۰ نیز توجه بسیار داشت.

این نوت‌بوک دارای صفحه‌ای دیجیتالی برای نوشتن یا طراحی بر روی صفحه کلید خود است که Palm Rest Digitizer نام دارد و در ضمن جزو اولین نوت‌بوک‌هایی است که با پردازنده‌های ۴ هسته‌ای Quad Core به بازار عرضه شده است.