مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: به لحاظ قانونی به ما اجازه داده نشد که ودایع مخابرات مردم به سهام تبدیل شود و در حال حاضر همان شرایطی که ودیعه هنگام دولتی بودن مخابرات داشت در خصوصی‌ شدن نیز حفظ شده است.

صابر فیضی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ این که قرار بود بعد از خصوصی‌سازی ودایع مردم به سهام تبدیل شود، تاکید کرد: زمانی که شرکت مخابرات می‌خواست به بورس وارد شود ارزشی نزدیک به ۱۵‌هزار‌میلیارد تومان داشت، اما چیزی که به بورس عرضه شد رقمی تقریبا در حدود ۴‌هزار و ۵۰۰‌میلیارد تومان بود.

او گفت: اختلاف بین این دو رقم کم شده و این کم کردن اختلاف در واقع به بدهی‌های مخابرات مربوط است که قسمت اعظم آن همان ودایع مردم است و می‌توان گفت که هنوز مخابرات به مردم بدهکار است و در واقع ودایع همان وضعیت قبلی را دارند.

کاهش تعهد اپراتور سوم تلفن همراه برای پوشش در دیگر کشورها

از جمله تعهدات اپراتور سوم تلفن همراه این است که باید حداقل پنج درصد از سهام این اپراتور به اپراتوری متعلق باشد که در دیگر کشورها حداقل پنج‌میلیون مشترک داشته باشد که این تعداد در جلسه‌ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به ۲‌میلیون مشترک کاهش یافت. حسین نوری، مسوول دبیرخانه‌ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این مطلب اظهار کرد: این موضوع بعد از بحث و بررسی در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات به تصویب رسیده و نهایی شد. سعید مهدیون، مجری پروژه‌ اپراتور سوم تلفن همراه نیز در تشریح روند برگزاری مزایده گفته است: پس از پایان مهلت فروش اسناد، کنفرانسی بر حسب ضرورت در تاریخ ۲۲ مهرماه در کشور امارات برگزار می‌شود و کنفرانس بعدی نیز در تاریخ ۲۵ آبان‌ماه پس از ارائه‌ متن کامل پروانه در جزیره کیش برگزار خواهد شد. بنا بر اعلام شرکت‌کنندگان در مزایده‌ اپراتور سوم تلفن همراه حداکثر تا تاریخ ۵ آبان‌ماه ۸۷ باید نسبت به ارائه‌ مدارک ارزیابی بر اساس مندرجات اسناد مزایده اقدام کند.