برخورد پلیس اماکن عمومی با تعمیرگاه‌های متخلف گوشی

مدیرکل روابط عمومی نیروی انتظامی از برخورد پلیس اماکن عمومی با تعمیرگاه‌های گوشی تلفن همراه که به انتشار بلوتوث‌های مخرب اقدام می‌کنند، خبر داد.

سرهنگ مهدی احمدی در گفت و گو با موبنا اظهار داشت: در راستای طرح برخورد با بلوتوث بازان، پلیس اماکن عمومی بر تعمیرگاه‌های تلفن همراه که می‌توانند منبع انتشار بلوتوث‌های مخرب و غیراخلاقی باشند، نظارت خواهد کرد.

وی گفت: برخی از این تعمیرگاه‌ها به انتشار اطلاعات خصوصی افراد که در گوشی موبایل آنها وجود دارد اقدام می‌کنند که پلیس اماکن عمومی با قاطعیت با این گونه مراکز برخورد خواهد کرد.

مدیرکل روابط عمومی ناجا با تاکید بر اینکه باید با سوءاستفاده از انتشار اطلاعات خصوصی افراد که تاکنون بیشتر در قالب فیلم و عکس، منتشر شده برخورد کرد، یادآور شد: پلیس اماکن عمومی به تمامی تعمیرگاه‌های مجاز سطح کشور در این خصوص ابلاغیه داده و چنانچه از این قانون تخطی شود، به موجب این ابلاغیه برخورد خواهد کرد.

سرهنگ احمدی از شناسایی تعداد انگشت شماری از این مراکز که منبع انتشار بلوتوث‌های مخرب بودند، خبر داد و گفت: تاثیرات این طرح به زودی در جامعه دیده خواهد شد.

وی از هموطنان خواست تا چنانچه شکایتی از تعمیرگاه‌های تلفن همراه دارند، موضوع را از طریق ۱۱۰ به واحد اماکن عمومی اطلاع دهند.

هواداران فونت فارسی افزایش می‌یابند!

ارسال پیام‌کوتاه با فونت فارسی روز به روز افزایش یافته و به تدریج درصد پیامک‌های فارسی فزونی می‌یابد.

مهندس محمدحسین فلاح اصغری، معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار، در گفت‌وگو با سیتنا، اظهار داشت: همان طور که انتظار می‌رفت مشترکان همراه اول از ارسال پیام کوتاه با فونت فارسی استقبال می‌کنند.

وی گفت: چنانچه زبان گوشی فارسی باشد، پیامک مطابق با تعرفه فارسی و در صورت لاتین بودن زبان گوشی پیامک مطابق با تعرفه لاتین محاسبه می‌شود.

لزوم رعایت حریم خصوصی افراد برای استفاده از MMS

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد که در بحث استفاده از سرویس MMS تلفن همراه باید حریم خصوصی افراد رعایت شود.

محمود خسروی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که بر اساس آیین‌نامه‌ سرویس MMS که به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ کردیم، آنها باید آمادگی‌شان را در دو زمینه به ما اعلام کنند، گفت: کسانی که به استفاده از این سرویس علاقه‌مند هستند باید آمادگی خود را در زمینه‌ تجهیزات اعلام کنند و از طرفی یکسری فرم‌های تقاضا و اشتراک شامل تعهدات وجود دارد که خود مشترک باید در ارتباط با استفاده از این سرویس تکمیل کند.

معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با بیان این که این فرم تعهد نیست، بلکه فرم تقاضا است که توسط مشترک پر می‌شود، گفت: کسی که می‌خواهد از این سرویس استفاده کند باید شرایطی داشته باشد که در فرم تقاضانامه‌ تهیه شده توسط اپراتورها آورده شده است تا از این سرویس استفاده‌ غیراخلاقی نشود.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: این فرم توسط اپراتورها تهیه و به ما ارسال می‌شود و ما نیز باید آن را بررسی و تصویب کنیم.

بستانکاری پیامک فارسی در قبوض این دوره اعمال شد

مدیر کل امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار دولتی گفت: مبلغ بستانکاری مشترکان همراه اول از مابه‌التفاوت ارسال پیامک فارسی در قبوض کارکرد این دوره آنها لحاظ شده است.

علی حمیدی در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: مشترکانی که از اسفند ماه سال ۸۶ تا اول تیر ماه مبادرت به ارسال پیام کوتاه با فونت فارسی کرده اند مبلغی از شرکت ارتباطات سیار طلب دارند که این مبلغ در صورتحساب دوره اول خرداد تا اول مرداد ماه سال جاری آنها اعمال شده است.

حمیدی در عین حال با بیان اینکه قبوض صورتحساب دوره اول خرداد تا اول مرداد ماه سال جاری مشترکان همراه اول، دهم شهریور ماه را آخرین مهلت پرداخت بدهی این دوره عنوان کرد.