معاون وزیر ارتباطات گفت: در صورت وجود متقاضی، اپراتورهای تلفن‌همراه امکان ارائه ۱۰ تا ۱۵‌میلیون شماره جدید را دارند. وفا غفاریان اظهار داشت: سال گذشته، تلفن‌همراه از رشد کمی خوبی برخوردار بود، به گونه‌ای که تا پایان سال ۸۶، تعداد تلفن‌های همراه کشور به ۳۶‌میلیون شماره و هم‌اکنون به ۳۹‌میلیون شماره رسیده است.

این مقام مسوول ادامه داد: از نیمه دوم خردادماه سال‌جاری، سیم کارت‌های دائمی اپراتور اول به قیمت ۱۵۰‌هزار تومان واگذار می‌شود.

رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات، هدف از کاهش قیمت سیم‌کارت تلفن‌همراه را حذف واسطه‌گری در بازار این نوع از تلفن عنوان کرد و گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت نهم تلاش شده است تا از طریق به روز‌رسانی واگذاری‌ها و همچنین کاهش قیمت سیم‌کارت، بازار کاذب این حوزه حذف و تلفن‌همراه به عنوان ابزاری برای بهره‌برداری در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان این که روند توسعه ضریب نفوذ در سال‌جاری نیز پیگیری خواهد شد، خاطر نشان کرد: علاوه بر روند توسعه کمی، ارائه خدمات ارزش افزوده از قبیل MMS و GPRSو همچنین تسهیل در نحوه پرداخت قبوض یا خرید کارت اعتباری به کمک پایانه‌های فروش (POS) از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال‌جاری است.

راه‌اندازی GPRS خراسان رضوی تا پایان سال

به گفته‌ مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی GPRS تلفن‌همراه استان تا پایان سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.

علی کارگزار در یک نشست خبری افزود: به‌رغم افزایش ظرفیت تلفن‌همراه و واگذاری سیم‌کارت‌ها در طی سه سال گذشته، خراسان رضوی در ارائه کیفیت تلفن‌همراه در رتبه اول کشوری قرار دارد.

وی با بیان این که دستورالعمل MMS تلفن‌همراه کامل نشده است، ادامه داد: تجهیزات اینترنت تلفن‌همراه در حال حمل به استان است، به طوری که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال‌جاری GPRS تلفن‌همراه خراسان رضوی راه‌اندازی شود.

این در حالی است که مسوولان شرکت ارتباطات سیار پیش از این اعلام کرده بودند که این سرویس برای اولین بار در سال ۸۶ در تهران راه‌اندازی خواهد شد و بعد از آن شهرهای دیگر نیز تحت پوشش آن قرار خواهند گرفت. در حال حاضر زمان قطعی راه‌اندازی این سرویس هنوز در تهران اعلام نشده است.

تلفن‌های همراه قزوین به شبکه‌ اینترنت وصل می‌شوند

استفاده از اینترنت از طریق تلفن‌همراه تا چند ماه آینده در استان قزوین امکان‌پذیر خواهد شد.

جلال‌ پورشاکر، مدیر عامل شرکت مخابرات استان قزوین، در مراسم افتتاح ۱۱۱ پروژه مخابراتی استان با بیان این مطلب افزود: تجهیزات و امکانات لازم جهت استفاده از اینترنت از طریق تلفن‌همراه خریداری شده است که در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

ورود گوشی‌های فاقد برنامه فارسی به کشور ادامه دارد

به‌رغم گذشت بیش از یک ماه از اعلام مسوولان مخابرات کشور مبنی بر ممنوعیت واردات گوشی‌های فاقد برنامه فارسی به کشور، گزارش‌ها حاکی است، این گوشی‌ها همچنان از مجاری قانونی و غیر قانونی وارد کشور می شوند.

به گزارش موبنا، در زمان حاضر بیشتر گوشی‌هایی که از چین و اروپا وارد بازار تلفن‌همراه ایران می شوند، فاقد برنامه زبان فارسی هستند. این گوشی‌ها تنها با نصب نرم افزارهای مخصوص می‌توانند از زبان فارسی پشتیبانی کنند.

کارشناسان می‌گویند: درپی الزامات صورت گرفته از جانب دو وزارتخانه ارتباطات و بازرگانی در خصوص ممنوعیت ورود گوشی‌های فاقد برنامه فارسى به کشور، همچنان هیچ گونه نظارتی بر واردات گوشی صورت نمی‌گیرد.

این در حالی است که چندی پیش برخی از مسوولان مخابرات اعلام کرده بودند که پشتیبانى حقوقى از زبان فارسى براى گوشى‌هاى جدید وارداتى یک الزام است و در غیر این صورت، مطابق با مقررات وزارت بازرگانى، ورود گوشى‌هاى فاقد برنامه فارسى به کشور، ممنوع است.