در حالی که قرار بود پیمانکاران اجرای فاز ۳ توسعه شبکه تلفن همراه، طی یک سال پروژه GC‌ها را به اتمام برسانند، این پروژه وارد چهارمین سال تاخیر خود شد. از شروع فعالیت پیمانکاران عمومی پروژه موسوم به GC‌ها سه سال می‌گذرد، اما هنوز از اتمام این پروژه خبری نیست.

پروژه فاز ۳ توسعه شبکه ارتباطات سیار که به منظور راه‌اندازی ۴‌هزار و ۷۰۰ سایت BTS تلفن همراه در اوایل سال ۸۴ به سه GC بهین ارتباط مهر، خدمات اریکسون و پارس ایراتل سپرده شد، این پیمانکاران را متعهد کرد

تا در اردیبهشت ماه سال ۸۵ این پروژه را به کارفرما ( اپراتور اول) تحویل دهند؛ اما پس از گذشت این مدت زمان هنوز خبری قطعی از اتمام آن به گوش نمی‌رسد.

تحلیل‌گران بر این باورند که با روند کند پیمانکاران عمومی این پروژه و نیز تحت فشار نبودن این پیمانکاران از سوی کارفرما برای انجام تمامی تعهدات، پیش‌بینی می‌شود پروژه پیمانکاران عمومی چهارمین سال تاخیر خود را نیز طی کند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در آخرین نشست خبری خود در سال ۸۶ در خصوص روند انجام این پروژه گفته بود: به پیمانکاران فرصت داده شده است تا تحویل تمامی سایت‌ها را به پایان برسانند.

وحید صدوقی گفته بود که ۸۲‌درصد این پروژه تاکنون به اتمام رسیده است و پیمانکاران از ۴‌هزار و ۷۰۰ سایت مورد تعهد، موفق به راه اندازی ۳‌هزارو ۹۳۰ سایت شده‌اند که یک‌هزار و ۲۲۲ سایت از این تعداد نیز تایید کیفیت گرفته است.

به گفته وی در توسعه شبکه همراه اول تاکنون ۲۵‌درصد GC‌ها و ۷۵‌درصد پیمانکاران استانی (فاز ۳ ) نقش داشته‌اند.

تاسیس آزمایشگاه گوشی تلفن همراه ۵‌میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

مدیر عامل مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک گفت: تاسیس آزمایشگاه گوشی تلفن همراه در کشور نیازمند ۵‌میلیارد ریال اعتبار است.

علی رضا خمسه در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: طرح پیشنهادی ایجاد این آزمایشگاه به موسسه استاندارد ارسال شده و کارهای کارشناسی بررسی بر روی تجهیزات انجام شده است.

وی افزود: موسسه استاندارد موافقت اولیه خود را با کلیات طرح ایجاد آزمایشگاه گوشی تلفن همراه اعلام کرده است و در زمان حاضر در حال انجام مراحل اداری است.

این مقام خاطر نشان کرد: همچنین با مذاکراتی که با شرکت ارتباطات سیار انجام شده این شرکت نیز آمادگی همکاری خود را اعلام کرده است.

خمسه با بیان این که وزارت صنایع و معادن و شرکت ارتباطات سیار موافقت خود را برای ایجاد این آزمایشگاه اعلام کرده‌اند، گفت: با تامین منابع مالی لازم برای تاسیس آزمایشگاه گوشی تلفن همراه این مرکز کار خود را آغاز می‌کند.

وی با اشاره به این که برای تاسیس این آزمایشگاه در فاز اول از طریق موسسه استاندارد اقدام کرده‌ایم، ادامه داد: سپس برای اجرای پروژه‌، قابلیت‌های گوشی موبایل ‌، هماهنگی گوشی با فرستنده و سایر موارد از شرکت ارتباطات سیار و وزارت صنایع کمک گرفته می‌شود.