بازار دیجیتال- موبایل جنجالی iPhone ۴S که در آخرین روزهای زندگی مرد دوست داشتنی شرکت اپل معرفی شد و به عقیده بسیاری از فعالان بازار همین موضوع تاثیر خوبی بر میزان فروش این گوشی گذاشت، حالا گویا مشکل‌ساز شده است. یکی از کارمندان سابق این شرکت به تازگی گفته است که اغلب کارمندان شرکت اپل به خاطر سرویس Siri که با iPhone ۴S معرفی شد، شرمسار هستند و حتی استیو جابز هم چندان تمایلی به ارائه این سرویس نداشته است. این در حالی است که مجله فورچون در جدیدترین نسخه‌اش «تیم کوک» مدیرعامل این شرکت را به‌عنوان قابل‌ترین رهبر شرکت اپل تا کنون معرفی کرده است. با این حال اما بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار معتقدند که سرویس Siri می‌تواند نشانه‌ای معنادار از تغییر در کیفیت محصولات اپل باشد.

گزارش‌ها حاکی از نارضایتی بعضی از کاربران iPhone ۴S از عملکرد این سرویس است. این دسته از کاربران می‌گویند که Siri در مقایسه با آنچه در تبلیغات تلویزیونی درباره آن گفته می‌شود، بسیار ضعیف‌تراست و حتی در مواردی برای تشخیص نام و اطلاعات ثبت شده در دفتر تلفن از روی صدای کاربران دچار مشکل می‌شود. جالب‌تر اینکه بعضی از این کاربران ناراضی حتی در نامه‌ها و ایمیل‌های مختلفی به شرکت اپل خواستار تغییر صدای این سرویس با صدای بازیگران و هنرمندان دیگری شده‌اند. کاربران زبان‌هایی مانند ژاپنی هم بارها از کار با این سرویس اظهار نارضایتی کرده‌اند.

اوایل هفته گذشته هم شرکت IBM به خاطر نگرانی‌های امنیتی استفاده از این سرویس را در شبکه‌های این شرکت ممنوع اعلام کرده است. مسوولان این شرکت معتقدند از آنجایی که Siri برای هر درخواست به سرورهای شرکت اپل مرتبط می‌شود، می‌تواند به لحاظ امنیتی خطرناک باشد.