گروه بنگاه‌ها- مجمع عمومی عادی سالانه فارسیت اهواز با حضور بیش از 65/88 درصد سهامداران برگزار شد. در این جلسه آقای نصرت‌الله توکل به عنوان رییس مجمع، آقایان خلف‌وند و اسماعیلی به عنوان ناظران جلسه و آقای سپه‌پور (مدیرعامل شرکت) به عنوان دبیر مجمع حضور داشتند.

سپه‌پور در مجمع مزبور ضمن ارائه گزارش عملکرد سال ۹۰ به سوالات سهامداران نیز پاسخ داد.
تاریخچه و فعالیت اصلی شرکت
شرکت فارسیت اهواز (سهامی عام) در تاریخ پنجم مردادماه ۱۳۷۰ تحت شماره ۸۴۷۲۴ با نام اولیه شرکت محصولات بتنی فارس و خوزستان در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. براساس مصوبه هیات مدیره شرکت سیمان فارس و خوزستان (سهامی عام) در تاریخ ۳۰/۸/۱۳۷۴ کارخانه فارسیت اهواز به عنوان یکی از کارخانه‌های تابعه شرکت یادشده که دارای هفت خط تولید محصولات آزبست و سیمان و محصولات بتنی بود به شرکت محصولات بتنی فارس و خوزستان واگذار شد. براساس تصمیم مجمع عمومی فوق‌العاده سهامداران در تاریخ ۲۴/۸/۱۳۷۴ نام شرکت به شرکت فارسیت اهواز (سهامی خاص) تغییر و براساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در تاریخ ۱۴/۷/۱۳۷۵ شکل قانونی شرکت از سهامی خاصی به سهامی عام تغییر یافت و نیز سال مالی شرکت از ۳۰ آبان‌ماه هر سال به ۳۰ مهرماه (براساس تصویب مجمع عمومی در تاریخ ۱۹/۱۲/۱۳۷۴) تغییر یافت و در تاریخ ۲۸ مهرماه ۱۳۷۶ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. همچنین براساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام مورخ ۱۲/۶/۱۳۸۵، شروع سال مالی شرکت از اول آبان ماه هر سال به اول فروردین‌ماه هر سال تغییر یافته. طبق ماده دو اساسنامه شرکت، فعالیت اصلی شرکت تولید مصالح ساختمانی آزبست سیمان و محصولات بتنی می‌باشد و دارای خطوط تولید به شرح ذیل می‌باشد:
لوله‌‌سازی 5 متری آزبستی، لوله‌سازی 3 متری آزبستی، ورق (صفحه) آزبستی، لوله بتنی شماره 1، لوله بتنی شماره 2، لوله بتنی شماره 3، آجر سیمانی و لوله‌سازی پلی‌اتیلن.
پیام هیات مدیره
هیات مدیره شرکت فارسیت اهواز (سهامی عام) با ارائه گزارش عملکرد سالانه به مجمع عمومی صاحبان سهام و ضمن بررسی و نگرشی کلی بر عوامل موثر در نتایج به دست آمده از عملکرد سال مالی منتهی به 29/12/1390، اهداف و اقدامات انجام شده برای جبران عملکرد سال مالی یادشده را در سال پیش رو برای سهامداران تشریح کرد. سپه‌پور افزود:‌ شرکت فارسیت اهواز (سهامی‌عام) یکی از پرچالش‌ترین سال‌های فعالیت خود را در طول چند سال اخیر پشت سر نهاد.

چرا که در طول این سال با توجه به کاهش چشمگیر نقدینگی در شرکت‌ها، موسسات و سازمان‌های دولتی که از عمده‌ترین مشتریان و خریداران محصولات شرکت می‌باشند موجب۱- کاهش محسوس در حجم فروش و نیز عدم وصول به موقع در مطالبات و به طبع آن کاهش قدرت خرید جهت تهیه و فراهم کردن مواد اولیه به موقع و سایر ملزومات موردنیاز خطوط تولید از یک سو و سیاست‌های محدودکننده و بازدارنده از طرف سازمان حفاظت محیط‌زیست و سازمان بهداشت و درمان در تولید و فروش محصولات آزبستی که از فعال‌ترین و بزرگ‌ترین خطوط تولید فعلی شرکت می‌باشند از سوی دیگر موجب کاهش سطح عملکرد شرکت در تولید و فروش گردید. ۲- سیر عظیمی از پرداخت‌ها که حاصل جریان نقدینگی کم گردش این شرکت (با توجه به بند ۱) که عمده‌ترین آنها معطوف به تسویه حساب بازنشستگان و نیز هزینه چهار درصد حق بیمه مشاغل زیان‌آور آنها گردیده است، (در سال‌جاری حدود ۴۰ نفر از پرسنل رسمی شرکت بازنشست شده‌اند) رقمی بالغ بر ۹۰۰۰ میلیون ریال را به خود اختصاص داده است. در چنین شرایطی و به جهت عدم وجه نقد کافی و عدم امکان خرید مواد اولیه موردنیاز خطوط تولید و متعاقب آن فروش محصولات به مشتریان و یا پرداخت اقساط بانکی به شدت تحت تاثیرقرار گرفت ۳- با توجه به موارد فوق، روی آوردن شرکت به جذب سرمایه‌ها و همچنین تامین منابع مالی از طریق استقراض و پذیرفتن هزینه‌های سرمایه، از جمله بهره‌های بانکی و غیره، میزان بدهی به بانک‌ها و موسسات مالی را افزایش داده است که باعث شده هزینه‌های سال‌جاری و عملکرد مالی شرکت را تحت تاثیر قرار دهد. وی افزود: در چنین برهه‌ای از زمان شرکت فارسیت اهواز سیاست کلی خود را بر بهره‌گیری از تلاش و همکاری بی دریغ تمامی کارکنان، کارشناسان و مدیران متخصص و متعهد خود در امر تولید محصولات بتنی و غیر آزبستی قرار داد که به‌رغم مشکلات موجود جهت تهیه مواد اولیه موردنیاز خطوط بتنی توانست با جلب رضایت مشتریان در تولید و تحویل به موقع محصول و با شناسایی بازارهای فروش این‌گونه از محصولات، جایگاه خود را در بین تولیدکنندگان ارتقا دهد. از این‌رو هیات مدیره شرکت پس از بررسی‌های لازم در جهت رفع مشکلات موجود و استفاده از شرایط مناسب در تولید و فروش محصولات بتنی، طرح‌هایی به شرح خلاصه زیر جهت سرمایه‌گذاری، ایجاد و بهره‌برداری در دستور کار خود قرار داد:
الف: راه‌اندازی واحد تولید جدول و کفپوش سمنت پلاست، که اقدامات لازم جهت آغاز بهره‌برداری و تولید این‌گونه از محصولات صورت گرفته و به محض تهیه نقدینگی کافی جهت خرید مواد اولیه و سایر لوازم موردنیاز، تولید در سطح گسترده آغاز می‌گردد.
ب: راه‌اندازی واحد تولید بتن سبک CLC، که اقدامات اولیه طرح توجیهی و انتخاب مشاور و مطالعات و ارزیابی بازار فروش آن نیز انجام گرفته است و امیدواریم در سال ۱۳۹۱ این طرح نیز به اتمام برسد. علاوه بر طرح‌های فوق در سال آتی و با در نظر گرفتن پیش‌بینی بهبود شرایط بازار جهت تولید و فروش محصولات تولیدی در خطوط فعلی شرکت، چشم‌انداز عملکرد شرکت در دو محور اصلی به شرح ذیل ارائه می‌شود:
1- ارتقای سطح تولید و فروش محصولات بتنی: در این زمینه و با توجه به تعهدات ایجاد شده و بهبود نسبی شرایط بازارهای داخلی و خارجی و تولید محصول موردنیاز خریداران، روند مناسبی پیش‌رو خواهد بود. در حال حاضر و با توجه به درخواست مشتری، قطعات بتنی سنگین مثل انواع منهول، دال، جدول نیروجرسی و دیوارهای بتنی که در طرح‌های ساده و آجری طراحی گردیده است (به عنوان خط تولید قطعات بتنی) در سطح وسیع و با ظرفیت قابل قبولی تولید می‌شود.
۲- ارتقای سطح تولید و فروش محصولات پلی‌اتیلن: با توجه به محدودیت ایجاد شده در تولید و فروش محصولات آزبستی بر آن شدیم تا با تجهیز و آماده‌سازی خطوط تولید لوله‌های پلی‌اتیلن که از سال ۱۳۸۰ تا اواسط سال مالی ۱۳۹۰ عملا غیرفعال بود، به لطف خداوند متعال و با همت و تلاش مهندسین و پرسنل واحدهای فنی و تعمیراتی، تولید محصولات پلی‌اتیلن در سال ۱۳۹۰ به‌رغم هزینه بالا در قیمت تمام شده و مشکلات فراوان در تهیه مواد اولیه و به جهت جبران بخشی از هزینه‌های شرکت آغاز گردید و حاصل آن تولید و فروش حدود ۳۵۰ تن از محصولات با کیفیت مناسب به شرکت آب و فاضلاب خوزستان و نیز اخذ تعهد ۸۰۰ تنی دیگر بوده است و امیدواریم در سال جدید با ارتقای سطح کیفی ماشین‌آلات و تجهیزات مستقر در خط تولید و نیز با آموزش و بالا بردن آگاهی مهندسین در زمینه محصولات پلیمری، تولید انواع محصولات پلی‌اتیلن با سطح بالای کیفی و کمی ادامه یابد. وی در پایان ضمن قدردانی از تمامی سهامداران محترم که با اعتماد و اعتقاد راسخ، همیشه و در همه شرایط مشوق فعالیت‌های شرکت بوده‌اند، با توکل بر ایزد متعال و کوشش و تلاش کارکنان، مهندسان و مدیران زحمتکش شرکت اظهار امیدواری کرد که در سال ۱۳۹۱ ضمن جلب رضایت تمامی سهامداران محترم، پیام آور پیشرفت، توسعه و رونق فعالیت‌های شرکت باشیم.