اختلافات درون صنفی را پایان دهیم

بازار دیجیتال- سیامک پیربابایی، مدیرعامل شرکت کامپیوتر ریز، نامزد انتخاباتی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و عضو پیشنهاد ۲۰، با تاکید بر این موضوع که پیشنهاد ۲۰ بر مبنای نقشه راهی که منتشر کرده است حرکت و عمل می‌کند، گفت: افزایش اعتبار و اقتدار سازمان، به کارگیری تمامی ظرفیت اعضای هیات‌مدیره در خصوص تصمیم‌سازی‌ها و امور اجرایی در درون و برون سازمان، توسعه فضای کسب‌وکار با به کارگیری ظرفیت‌های موجود درون صنفی، بازنگری اساسنامه، آئین‌نامه‌های اجرایی، و دستورالعمل‌های موجود و... از ارکان این نقشه اصولی و حساب شده است که پیشنهاد ۲۰ این نقشه را راهنمای خود قرار داده وبر اساس آن حرکت می‌کند.

وی در مورد مشکلات و مسائلی که صنف آی تی با آن مواجه بوده و باید به آن پرداخته شود، گفت: یکی از مسائل مهمی که صنف آی تی با آن مواجه است، تعدد مراکز تصمیم‌گیری است که تاکنون ضربه بزرگی به صنف آی‌تی وارد کرده است. همچنین استفاده درست از ابزار اصل ۴۴ قانون اساسی که مجلس و مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند از موضوعات دیگری است که پیشنهاد بیست روی آن تاکید دارد. آشتی بدنه صنف با سازمان نظام صنفی از موارد دیگری است که مدیر عامل شرکت کامپیوتر ریز، توجه به آن را از برنامه‌های هیات‌مدیره جدید سازمان نظام صنفی دانست.

پیر بابایی همچنین احقاق حقوق تولیدکنندگان را نیز از مباحث مهمی دانست که پیشنهاد ۲۰ به آن خواهد پرداخت. به گفته وی، این بحث محدوده عمل وسیعی دارد؛ چرا که تاکنون به این مورد آن‌طور که باید پرداخته نشده است. ضمن اینکه تولیدکنندگان در بخش نرم‌افزار توانایی بالایی دارند که متاسفانه تا کنون به آنها توجه چندانی نشده است. وی همچنین تقویت چهره بیرونی سازمان را از اهداف دیگر اعضای پیشنهاد ۲۰ عنوان کرد و گفت: این امر مهم ممکن نمی‌شود مگر با حل اختلافات درون سازمانی. پیربابایی با اشاره به نواقص ساختار دبیرخانه‌ای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: تقویت دبیرخانه و تهیه بانک اطلاعاتی جامع و تخصصی اعضای سازمان از اهداف مهم ماست.

وی افزود: سازمان تاکنون از ظرفیت‌های قانونی که در اختیار داشته استفاده مناسبی نکرده است و اگر ساختار دبیر خانه‌ای سازمان اصلاح شود، زمینه‌ساز رفع نواقص و کاستی‌های دیگر خواهد بود.

نامزد انتخاباتی سازمان نظام صنفی افزود: یکی از مواردی که سازمان در مورد آن اهمال کرده است، عدم توجه به رسانه‌های درون صنفی است؛

چرا که سازمان به یک رسانه درون صنفی قدرتمند نیازمند است؛ ولی تا کنون به‌رغم تلاش‌هایی که صورت گرفته است یک رسانه خبری قوی در دو حوزه صنف و سازمان نداریم.

از نظر وی دریای بزرگی از امکانات در زمینه آی‌تی در یک سو و توانمندی‌های بخش خصوصی در سمت دیگر قرار دارند که سازمان نظام صنفی باید نقش یک پل مستحکم را در این زمینه ایفا کند. وی در پایان با اشاره به این موضوع که پیشنهاد ۲۰ حرکت میرا و موقتی نخواهد داشت، گفت: هدف ما این است که اهداف پیشنهاد ۲۰ را سرلوحه قرارد داده و به حرکت آن تداوم بخشیم.

حسن غروی رام، مدیرعامل شرکت انفورماتیک گستر و از اعضای پیشنهاد ۲۰ نیز با تایید گفته‌های سیامک پیر بابایی در مورد نقشه راه پیشنهاد ۲۰ گفت: خواست قلبی همه ما این است که سازمان در جایگاه بالایی چه در دورن صنف و چه در خارج از صنف قرار گیرد، ولی برای رسیدن به این خواسته باید چند نقطه ضعف اساسی را برطرف کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت انفورماتیک گستر، برقراری ارتباط بین بدنه صنفی از طریق رییس سازمان، دبیرخانه و اخذ نظرات پیشنهادی یکی از اقداماتی است که باید به آن پرداخته شود. همچنین اتفاقاتی که در هیات‌مدیره سازمان رخ می‌دهد باید به طور شفاف به اطلاع سایر اعضا برسد و این طور نباشد که هیات‌مدیره به تنهایی تصمیم‌گیری و اعمال نظر کند.به عبارتی برای اتخاذ تصمیم باید تمرکز از روی هیات‌مدیره به بدنه صنف منتقل شود و این امر ممکن نمی‌شود مگر اینکه به کمیسیون ها در سازمان از لحاظ اجرایی قدرت داده شود.به گفته غروی، رام در حال حاضر اختیارات کمیسیون‌ها تنها در حد مشورت است. تغییر دبیر خانه و به‌روز رسانی و طبقه‌بندی اطلاعات شرکت‌ها و... از برنامه‌های دیگر پیشنهاد ۲۰ است که حسین غروی رام به آن اشاره کرد.