قوی‌ترین دوربین حرفه‌ای Sony

بازار دیجیتال- یک دوربین حرفه‌ای بدون آیینه به تازگی توسط شرکت Sony به بازار معرفی شده است. این دوربین که با مدل NEX-۷ به بازار معرفی شده است، در واقع یک دوربین DSLR حرفه‌ای با بدنه‌ای کوچک است. این دوربین جدید دارای حسگر Exmor APS HD CMOS بوده و امکان عکاسی با وضوح تصویر ۳/۲۴ پیکسل را به کاربرانش می‌دهد. طبق ادعای مسوولان Sony این دوربین جدید قوی‌ترین دوربین حرفه‌ای این شرکت است که حداقل و حداکثر حساسیت آن در هنگام عکاسی به ترتیب به ۱۰۰ تا ۱۶۰۰۰ می‌رسد. این دوربین همچنین امکان فیلمبرداری با وضوح HD و برابر ۱۰۸۰ پیکسل را با سرعت مناسب ۶۰ فریم در هر ثانیه داشته و فیلم‌های گرفته شده را با فرمت AVCHD ثبت و ذخیره می‌کند.

منظره یاب OLED این دوربین یکی از جالب‌ترین امکانات آن است که با پوشش کامل صحنه، مانند منظره‌یاب‌های حرفه‌ای عمل می‌کند. نمایشگر این دوربین هم با اندازه بزرگ ۳ اینچی امکان چرخش داشته و زاویه دید آن به ۹۰ درجه از اطراف و ۴۵ درجه عمودی می‌رسد. این دوربین امکان عکاسی پی در پی با سرعت ۱۰ فریم در هر ثانیه را داشته و وقفه شاتر این دوربین تنها ۲۰ میلی ثانیه است.

شرکت Sony اعلام کرده است که این دوربین حرفه‌ای جدیدش را با قیمتی مناسب و برابر ۱۲۰۰ دلار برای بدنه و قیمت ۱۳۵۰ دلار برای بدنه همراه با لنز ۵۵-۱۸ میلیمتری به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.