فناوری Lucid Hydra چیست؟

برای پیکربندی کارت‌های گرافیکی دو روش شناخته کراس فایر و SLI موجود است که در این روش‌ها می‌توان دو یا چند کارت انویدیا را با روش SLI روی مادربورد نصب کرد یا با روش کراس‌فایر همین کار را برای کارت‌های رادئون انجام داد.

ژ با کمک این فناوری‌ها توان کارت‌های گرافیکی با یکدیگر جمع می‌شود و قدرت بیشتری برای پردازش بازی‌ها و محتوای سه‌بعدی وجود

خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، فناوری لوسید هیدرا همین کار را انجام می‌دهد با این تفاوت که کارآیی بیشتری دارد و می‌توان ارتباط کارت‌های گرافیکی با تراشه‌های مختلف را با یکدیگر برقرار کرد و به عنوان مثال یک کارت انویدیا را در کنار یک کارت ATI قرار داد.شرکت هیدرا انجین به‌عنوان سازنده این فناوری مدعی است که کارآیی سیستم با این روش به صورت خطی افزایش خواهد یافت و تقریبا از تمام توان کارت‌های گرافیکی استفاده می‌شود و این در حالی است که در روش‌های قبلی توانایی کارت‌ها معمولا پس از مقداری افزایش دیگر شتاب قبلی را نداشت.

فناوری هیدرا فریم‌های تصویری را قبل از پردازش بررسی می‌کند و پس از آن به‌طور هوشمندانه بار پردازش را میان تراشه‌ها توزیع می‌کند. مشکلی که در این میان وجود داشت تاخیر ایجاد شده برای تصمیم‌گیری بود و عملا این زمان باعث ایجاد محدودیت در این

فناوری‌ می‌شد.

پس از عرضه لوسیدهیدرا این زمان نیز بسیار کاهش یافته و به صفر نزدیک شده است بنابراین زمان تاخیر در مدیریت فریم‌ها و تراشه‌ها موثر نخواهد بود. یکی دیگر از مزایای لوسید هیدرا امکان استفاده از فناوری‌های اختصاصی هر دو شرکت تولیدکننده تراشه‌های گرافیکی است. به عنوان مثال در عین حال که می‌توان به مواردی همچون فیزیکس و توان پردازشی هسته‌های کودا دسترسی داشت از پردازش گرافیکی با رابط‌ دایرکت ایکس ۱۱ کارت‌های رادئون نیز می‌توان استفاده کرد.