مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار از بررسی یکسان سازی تعرفه مکالمات همراه اول خبر داد که در صورت نهایی شدن آن مشترکان این اپراتور دیگر هزینه جابه‌جایی در مکالمات را پرداخت نمی‌کنند. وحید صدوقی در گفت‌وگو با مهر، توسعه بازار، فلت کردن تعرفه مکالمات و تنظیم وضعیت مشترکان را از جمله برنامه‌های این اپراتور در سال جاری عنوان کردو اظهار کرد: برای توسعه بازار و تجاری سازی فعالیت‌های موجود، از کار کارشناسی مشاوران استفاده می‌کنیم و در همین حال این مشاوران در حال بررسی شرایط برای تنظیم تعرفه مشترکان همراه اول هستند.

وی با بیان اینکه یکسان‌سازی - فلت کردن- تعرفه مکالمات و نرخ تعرفه همراه اول در حال بررسی است اضافه کرد: در صورتی که در هر مرحله به جمع‌بندی نهایی برسیم آن را اعلام خواهیم کرد. صدوقی در عین حال توسعه متناسب با پیش‌بینی افزایش مشترکان را از دیگر برنامه‌های همراه اول اعلام کرد و از درخواست این اپراتور به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای افزایش تعداد مشترکانش خبر داد. مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با تاکید بر اینکه تاکنون از سوی همراه اول بیش از ۴۵میلیون سیم کارت فروخته شده که حدود ۴۳ میلیون آن به ثبت رسیده است تعداد مشترکان فعال این اپراتور در لحظه را بیش از ۵/۳۳ میلیون مشترک اعلام کرد و به مهر گفت: برای مثال زمانی که سیم‌کارت مشترک خاموش است سیم‌کارت در شبکه ثبت است، اما در لحظه فعال نیست. وی با بیان اینکه همراه اول در چارچوب پروانه تعهداتش را انجام می‌دهد خاطرنشان کرد که در پروانه فعالیت شرکت مخابرات ایران تعهد واگذاری ۳۸ میلیون سیم‌کارت آمده است.

صدوقی با اشاره به اینکه سال گذشته ۵/۶ میلیون مشترک در شبکه همراه اول به ثبت رسید، در مورد برنامه‌های امسال برای واگذاری سیم‌کارت این اپراتور اضافه کرد: در بودجه سال ۹۰ پیش بینی جذب ۳ میلیون مشترک دیده شده که در سه ماهه اول امسال دو میلیون مشترک در این شبکه جذب شده‌اند و برنامه‌های داخلی شرکت جذب ۱۰ میلیون مشترک است.

هندزفری و بلوتوث‌ برای انسان ضرر ندارند

یک استاد مخابرات سیار دانشگاه معتقد است که دستگاه‌های بلوتوث و هندزفری تلفن‌های همراه در محدوده استاندارد فرکانس‌ها کار می‌کنند و هیچ آسیبی برای بدن انسان ندارند. علیرضا ذوالقدر اصلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خطر BTSها برای انسان اظهار کرد: ‌باید دانست سیستم‌هایی از قبیل موبایل که در کنار گوش قرار می‌گیرند، می‌توانند آسیب‌های شدیدتری را به نسبت خود BTSها به همراه داشته باشند، به‌خصوص در زمانی که از BTSهادوریم، تشعشعات موبایل‌ها برای برقراری ارتباط با آنتن‌ها بیش‌تر از حالت عادی خواهد شد. وی درباره مضرات هندزفری‌ها و بلوتوث‌های تلفن همراه نیز ابراز کرد: این دستگاه‌ها به هیچ عنوان ضرر و زیانی ندارند و آسیب آنها در قبال آنتن‌های BTS بسیار ناچیز است. او ادامه داد: حوزه سیگنال‌دهی و فرکانس این دستگاه‌ها در حد استاندارد است و به همین منظور هیچ‌گونه آسیبی برای بدن ندارند. این کارشناس مخابرات درباره استاندارد فرکانس این‌گونه دستگاه‌های مخابراتی خاطرنشان کرد: معمولا بازه این استاندارد بین ۸/۱ مگاهرتز تا حدود دو مگاهرتز است که هیچ آسیبی در این بازه برای انسان وجود ندارد. وی درباره چگونگی تاثیرگذاری فرکانس‌ها‌ی مخابراتی بر انسان‌ها تصریح کرد: معمولا این اشعه‌ها بر قسمت‌های نرم، عصبی و آبی بدن اثر می‌گذارند که با این حساب مغز و چشم جزو اعضایی هستند که بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرند.