معرفی گوشی Wildfire S اچ‌تی‌سی

گوشی Wildfire S اچ‌تی‌سی از ماه فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی به بازار جهانی تلفن همراه معرفی شده است. این گوشی در ابعاد ۱۲/۴ در ۵۹/۴ در ۱۰۱/۳ میلیمتری ساخته شده از پلاستیک ساخته شده است. این گوشی ۱۰۵ گرمی که در اندازه مناسب تولید شده به راحتی با یک دست می‌توان با آن کار کرد.

این گوشی تا حدودی شبیه به Wildfire اورجینال است؛ سطح لاستیک مانند نرم قاب پشت گوشی به راحتی از قاب جلو قابل تشخیص است. کلید صدا و پورت microUSB در طرف چپ گوشی قرار دارند که از این پورت برای وصل کردن شارژرو ارتباطات داده استفاده می‌شود. کلید ولوم اندازه بزرگی دارد و به موجب برجستگی آن به‌خوبی به‌کار گرفته می‌شود.

در طرف راست گوشی هیچ کنترلی وجود ندارد. امتداد خط نامتقارن درب باتری جلوه خاصی به کناره‌های گوشی می‌دهد. سوکت هدفون استاندارد ۵/۳ میلی‌متری و دکمه قفل، پاور در بالای گوشی مشاهده می‌شود.

این دکمه به راحتی با لمس قابل تشخیص است و بعد از هر بار فشار دادن کلید به‌طرف بالا پرش پیدا می‌کند. ورودی صدای گوشی و یک محل کوچک برای وصل کردن بند گوشی در پایین اچ‌تی‌سی Wildfire S وجود دارد.

این گوشی به راحتی در دست جا می‌گیرد و کار کردن با آن آسان است، حتی کاربرانی که تجربه کافی ندارند نیز با اچ‌تی‌سی Wildfire S از آندروید لذت می‌برند. صفحه نمایش لمسی خازنی ۲/۳ اینچ با وضوح ۳۲۰ در ۴۸۰ پیکسل بخش عمده قاب جلو را دربر می‌گیرد. صفحه نمایش از نوع LCD روشن است اگرچه تنظیم اتوماتیک ندارد تا نبود حسگر نور محیط را جبران کند. این صفحه نمایش تاحدودی انعکاسی است و در هوای آزاد به راحتی نمی‌توان با آن کار کرد.

زوایای دید صفحه نمایش نیز رضایت بخش نیست. با اینحال در مقایسه با صفحه نمایش QVGA اچ‌تی‌سی Wildfire اورجینال کیفیت بهتری دارد.

گوشی Wildfire S به نسخه ۳/۲ آندروید مجهز است و طبق معمول با منوی HTC Sense همراه است که نسخه‌ای ارتقا یافته است. گوشی Wildfire S دارای دفترچه تلفن معروف اچ‌تی‌سی است که به‌خوبی با شبکه‌های اجتماعی ادغام شده است. دفترچه تلفن موارد را به‌خوبی مرتب می‌کند که شامل SMS تا آلبوم‌های عکس فیس‌بوک می‌شود. با انتخاب یک مخاطب، اطلاعات اصلی مانند نام و عکس، شماره تلفن، ایمیل و غیره نشان داده می‌شود. آندروید و اچ‌تی‌سی Wildfire S قادر به پشتیبانی از انواع پیام‌های متنی مانند MMS و SMS و ایمیل است.

بخش هشدار یک خط از SMS دریافتی را نشان می‌دهد و در صورت وجود بیش از یک پیام، تعداد آنها قابل مشاهده است. با ضربه زدن روی یک مکالمه، کل تاریخچه پیام آن مخاطب ظاهر می‌شود. در زمان مشاهده یک زنجیره، جدیدترین پیام در پایین قرار می‌گیرد. برای اضافه کردن گیرندگان پیام کافی است نام یا شماره را تایپ کنید و یکی از مخاطبین پیشنهادی را انتخاب نمایید.

این گوشی برای وارد کردن متن از صفحه کلید QWERTY روی صفحه نمایش استفاده می‌کند. صفحه نمایش ۳/۲ اینچ فضای کافی برای کار با این صفحه کلید را دارد و کلیدها فواصل مناسبی دارند که به راحتی می توان روی آنها ضربه زد.

صفحه کلید نرم‌افزاری HTC نیز مناسب است و با سوئیچ به حالت افقی، کلیدها بزرگ‌تر و فواصل آنها بیشتر می‌شود. تبدیل SMS به MMS به سادگی اضافه کردن محتوای چند رسانه ای به پیام است. کاربر می‌تواند فقط یک عکس یا فایل صوتی را به متن اضافه کند یا از چندین عکس و اسلاید استفاده نماید.

دوربین در وضوح VGA در ۲۴fps فیلمبرداری می‌کند، یک فلاش LED نیز وجود دارد که از آن می‌توان به‌عنوان نور ویدئو استفاده کرد. منوی دوربین دارای فضای کافی است و اکثر کنترل‌ها در طرف راست نمایاب قرار دارند. این گوشی دارای ویژگی‌هایی مانند کانون لمسی، تشخیص چهره و geotagging است.

از آنجایی که دوربین یک کلید دیافراگم مناسب ندارد، کانون اتوماتیک مداوم بسیار سودمند است و با فریم‌بندی مجدد، دوربین کانون را تنظیم می‌کند.