موزیلا پروژه Browser ID خود را معرفی کرد تا به کاربران اجازه دهد تنها با یک روش واحد به هر وب سایتی وارد شوند. براساس اعلام سایت مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌یی، Browser ID یک پروژه آزمایشی است که با استفاده از آن بتوان تنها با یک آدرس ایمیل و رمز عبور به هر سایتی در اینترنت وارد شد.

Browser ID درستی ایمیل شما را بررسی خواهد کرد و مالکیت آن توسط شما را با یک آزمایش ساده کلیک کردن ضمانت می‌کند.

در واقع با استفاده از Browser ID، ابتدا یک آدرس ای‌میل را به آن اضافه کرده و یک رمز عبور نیز انتخاب می‌کنید. سپس درستی این آدرس ایمیل را با «پروتکل تعیین صحت ایمیل» بررسی می‌کنید و پس از آن Brower ID به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از این آدرس ایمیل به هر وب سایتیوارد شوید.

زمانی که یک وب سایت که نیاز به ثبت نام دارد را بازدید می‌کنید، با کلیک به روی دکمه «ورود» Browser ID بالا می‌آید. سپس شما انتخاب می‌کنید که می‌خواهید با چه آدرس ای‌میلی وارد شوید و Browser ID ادامه کارها را انجام می‌دهد.

رمز عبور Browser ID، رمز عبور تمام وب سایت‌هایی که شما استفاده می‌کنید را جایگزین می‌کند. موزیلا در بلاگ خود اعلام کرده است که فراهم‌کنندگان ایمیل می‌توانند پشتیبانی از Browser ID را پیاده‌سازی کنند تا سیستم را برای کاربران راحت‌تر از این نیز بسازند.