مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: سود شرکت در سه‌ ماهه اول سال جاری، ۳۳۴ میلیارد تومان بود که ما براساس پروانه‌ حداقل تعهدمان را که ۳۰۰ میلیارد تومان است، پرداخت کردیم. وحید صدوقی در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: پرداخت‌های بعدی را براساس تعهدات پروانه و متناسب با آن هر سه ماه انجام خواهیم داد اما در مجموع و در سال گذشته هزار و سی میلیارد تومان به رگولاتوری پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه نسبت به سه ماه نخست سال گذشته، درآمد سیم‌کارت‌های دائمی‌۴ درصد و سیم‌کارت‌های اعتباری ۴۳ درصد رشد داشته است، گفت: در این رابطه درآمد حاصل از اینترکانکشن نیز ۲۳ درصد رشد داشت؛ همچنین از فروش سیم‌کارت در سال گذشته ۷ میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم، ولی امسال این رقم به ۱۷ میلیارد تومان رسیده است و این در حالی است که قیمت سیم‌کارت‌های همراه اول کاهش یافته است. مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران ادامه داد: درآمد حاصل از GPRS همراه اول، در سه ماه نخست سال گذشته ۵ میلیارد تومان بوده است که امسال به ۱۴ میلیارد تومان افزایش یافته است.

بررسی ضوابط فروش سیم‌کارت اپراتورهای خارجی در کشور

مدیرکل صدور پروانه سرویس‌های ارتباطی و فن‌آوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: رگولاتوری شرایط و ضوابط فروش سیم‌کارت اپراتورهای خارجی در کشور را بررسی می‌کند.

حسین صمیمی‌با اشاره به افزایش تقاضا برای ارائه سیم‌کارت اپراتورهای بین‌المللی در مبادی خروجی کشور افزود: به منظور حفظ حقوق مردم، آگاهی و اطمینان استفاده‌کنندگان از نوع و کیفیت خدمات ارائه شده و ارائه سیم‌کارت به شکل قانونی، مطالعات مربوط به تدوین شرایط و ضوابط فروش سیم‌کارت‌های خارجی از سوی رگولاتوری آغاز شده است. وی بررسی و تجزیه و تحلیل وضعیت موجود کشور برای استفاده از سیم‌کارت‌های خارجی، انجام مطالعات تطبیقی در سایر کشورها و فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی ارائه‌دهندگان این سرویس‌ها را از موضوعاتی عنوان کرد که در این مطالعات مورد توجه قرارمی‌گیرد.

صمیمی‌افزود: پس از تدوین شرایط و ضوابط و با رعایت مسائل فنی و امنیتی مجوز فعالیت در حوزه فروش سیم‌کارت اپراتورهای خارجی صادر می‌شود.

خرید گوشی تلفن همراه ۲۰درصد کاهش یافته است

به اعتقاد مدیرعامل شرکت پارس‌کامتل خرید گوشی تلفن همراه نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

حسین پاینده با بیان این مطلب اظهار داشت: وضعیت اقتصادی فعلی کشور و کاهش قدرت خرید مردم از دلایل اصلی افت تقاضا در بازار است.

وی افزود: در شرایط فعلی بازار تلفن همراه خرید گوشی تلفن همراه نسبت به سال‌های گذشته به طور چشمگیری کاهش یافته است. وی تصریح کرد: نوسانات نرخ ارز، گستردگی قاچاق گوشی تلفن همراه و تعرفه بالای واردات گوشی تلفن همراه همگی از جمله مواردی است که باعث شده تا وضعیت خریدوفروش این کالای ارتباطی چندان مناسب نباشد.

مدیرعامل شرکت پارس کامتل با اشاره به سطح خرید مردم در بازار تلفن همراه گفت: کاهش قدرت خرید مردم باعث شده تا به خرید گوشی‌های ارزان‌قیمت روی آورند. وی با اشاره به تصویب تعرفه ۱۰ درصدی برای واردات گوشی خاطرنشان کرد: با کاهش چشمگیر تعرفه، فعالان قانونی می‌توانند با افزایش فعالیت، عنان بازار را از دست قاچاقچیان خارج سازند.

پاینده با اشاره به سهم حدود ۹۰ درصدی گوشی‌های قاچاق در بازار گفت: هم‌اکنون فعالان قانونی توان رقابتی چندانی با واردکنندگان غیرقانونی را ندارند و برای حضور در بازار تنها گوشی‌های ارزان قیمت را وارد بازار می‌کنند.

شرکت «پارس کامتل» یکی از واردکنندگان فعال در کشور به شمار می‌آید که گوشی‌های سونی اریکسون، ال جی، اچ تی سی، آلکاتل و ایسر را در بازار کشور عرضه می‌کند.