پلاتر 44 اینچی Stylus Pro 9700

بازار دیجیتال- در بازار ماشین‌های اداری برندهای مختلفی حضور دارند که هرکدام بسته به عوامل مختلف نظیر تنوع کالاها، تنوع قیمت‌ها و غیره متقاضیان خود را دارند. برند اپسون نیز از برندهای شناخته شده در بازار این کالاها است. این برند محصولات جدید خود را به بازار معرفی کرده است.

Stylus Pro ۹۷۰۰ پلاتر جدید اپسون است که با سایز ۴۴ اینچی (۱۱۲ سانتی‌متر) برای استفاده در دفاتر فنی و مهندسی، نقشه‌کشی، تبلیغاتی و عکاسان حرفه‌ای به تازگی به بازار ایران عرضه شده و زمان چاپ در آن دو برابر سریع‌تر از نسل قبلی است.

اپسون در این سری پلاتر سه فاکتور کیفیت، دقت و درخشندگی را اعمال کرده است. این دستگاه دارای ۵ رنگ از نوع اولترا کروم K۳ به همراهVivid Magneta است که ماندگاری ۷۵ ساله دارد. اپسون در این دستگاه از فناوری پیشرفته هد MicroPiezo TFP خود بهره گرفته که علاوه بر سرعت در چاپ، دقت را به همراه درخشندگی در چاپ عکس به همراه خواهد داشت.

کیفیت چاپ این پرینتر سایز بزرگ ۱۴۴۰×۱۴۴۰ نقطه در اینچ (dpi) است و کاربر می‌تواند با استفاده از نرم‌افزار RIP کیفیت چاپ را تا اندازه ۲۸۸۰ نیز افزایش دهد. همچنین زمان چاپ عکس برای یک متر مربع با کیفیت ۱۴۴۰ نقطه در اینچ ۴/۹ دقیقه در نظر گرفته شده است که نسبت به مدل‌های مشابه زمان کمی به حساب می‌آید.

بر اساس این گزارش،‌ سرعت چاپ در حالت CAD و draft در رزولوشن ۳۶۰×۳۶۰ در این پلاتر ۴۳ متر مربع در ساعت در نظر گرفته شده و زمان چاپ CAD‌ و Hi-Speed draft برای سایز A۱ در ۳۳ ثانیه و برای یک مترمربع ۸۴ ثانیه است. پلاتر Stylus Pro ۹۷۰۰ دارای پورت

USB ۲.۰ و پورت اترنت ۱۰Base-T/۱۰۰Base-T است و سازگاری کامل با سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس دارد. این دستگاه به زودی وارد بازار داخلی می‌شود.