Chromebook در اروپا

بازار دیجیتال- شرکت Samsung سری جدید لپ‌تاپ‌های مبتنی بر سیستم‌عامل کروم را به بازار معرفی کرده است. Chromebookهای سری ۵ ابتدا در بازار کشورهای اروپایی عرضه می‌شوند و امکانات متنوعی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.

این لپ‌تاپ دارای بدنه باریک با ضخامت ۷۹/۰ اینچ است که وزن آن به ۴۸/۱ کیلوگرم می‌رسد. در واقع این محصول با هدف کاربران حرفه‌ای اینترنت با طراحی ساده و عملکرد مناسب تولید شده است.

طبق ادعای مسوولان این شرکت در حالی که لپ‌تاپ‌های معمولی حدود ۴۵ ثانیه برای شروع به کار زمان نیاز دارند، این لپ‌تاپ جدید در کمتر از ۱۰ ثانیه کارش را آغاز می‌کند.

به طور کلی، اما گویا سرعت عملکرد این محصول بالاست، تا جایی که امکان دسترسی به اینترنت و برنامه‌های کاربردی مختلف را در کمترین زمان ممکن برای کاربرانش فراهم می‌آورد.

کیبورد این محصول ابعاد استاندارد دارد و از کلیدهای ویژه اینترنت هم بهره می‌برد. باتری این محصول طول عمر مناسبی داشته و در هر بار شارژ امکان کار مداوم تا ۵/۸ ساعت یا پخش ویدئو و فیلم تا ۵ ساعت را به کاربرانش می‌دهد.

Chromebook جدید امکان پشتیبانی از ۳G را داشته و از چهار اسلات کارت حافظه هم بهره می‌برد. نمایشگر این محصول با اندازه ۱/۱۲ اینچی امکان نمایش تصاویر با شدت روشنایی ۳۰۰ انسی لومن را داشته و ساختار ضد انعکاس نور و نمایش در نور زیاد هم دارد.

شرکت Samsung اعلام کرده است که Chromebookهای جدید را با قیمت ۳۹۹ یورو برای مدل Wi-Fi و ۴۴۹ یورو برای مدل ۳G در بازار کشورهای انگلستان، فرانسه، آلمان، هلند، اسپانیا و ایتالیا عرضه کرده و به فروش می‌رساند.