مشاور امور دفاتر پیشخوان خدمات دولت در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری در مورد آخرین وضعیت طرح شورای حل اختلاف ویژه تلفن همراه گفت: از سال گذشته که این طرح از سوی استانداری تهران به دادگستری پیشنهاد داده شد تاکنون هیچ اقدام خاصی در این زمینه از سوی دادگستری صورت نگرفته است. زهیر طیب در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: راه‌اندازی مجتمع حل اختلاف جرایم حوزه تلفن همراه که سال گذشته از سوی استانداری تهران به دادگستری پیشنهاد داده شد و از سوی کانون دفاتر خدمات پیشخوان دولت نیز پیگیری می‌شد هم‌اکنون مسکوت مانده است. دبیر سابق کارگروه استانی دفاتر پیشخوان خدمات در تهران با بیان اینکه این طرح از سوی کانون دفاتر پیشخوان خدمات در دست پیگیری است، ادامه داد: تمامی توافقات اولیه برای راه‌اندازی شعبه حل اختلاف جرایم موبایلی انجام شده است و ما هم‌اکنون در انتظار صدور مجوز و پاسخگویی از سوی دادگستری هستیم. طیب افزود: طبق توافقات اولیه با دادگستری مقرر شده بود که این طرح ابتدا در قالب شعبه حل اختلاف آغاز به کار کند و به مرور به مجتمع رسیدگی به جرایم ویژه موبایل ارتقا یابد و در این راستا مقدمات کار نیز انجام شد و ساختمانی نیز برای این کار در نظر گرفته شد که مورد موافقت دادگستری قرار گرفت، اما در حال حاضر این طرح مسکوت مانده است.

دبیر سابق کانون دفاتر خدمات مخابراتی و ارتباطی با اشاره به عدم پاسخگویی از سوی مسوولان دادگستری بر لزوم ایجاد شورای حل اختلاف جرایم موبایلی و نیاز فعلی جامعه به راه‌اندازی آن تاکید کرد و گفت: شمار بسیاری پرونده تلفن همراه در دادگاه‌های کشور وجود دارد که بعضا به دلیل فقر اطلاعات در شعب قضایی با مشکلات متعددی روبه‌رو است.

برقراری ارتباط ۵۰ درصد از سیم‌کارت‌های سلب امتیاز شده

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران از برقراری ارتباط ۵۰ درصد سیم‌کارت‌های سلب امتیاز شده خبر داد. وحید صدوقی در گفت‌وگو با موبنا با بیان اینکه در سال گذشته ۳/۲۱ میلیارد تومان لاوصولی‌های سنواتی وصول شد، اظهار داشت: طرح‌های تشویقی در زمینه وصول بدهی‌های مشترکان بسیار تاثیرگذار بود. وی با تاکید بر کاهش مبلغ لاوصولی‌های مشترکان دائمی خود اعلام کرد: همراه برنامه منسجم دارد که در سال جاری تا حد امکان مبلغ لاوصولی‌ها را کاهش دهند. صدوقی با بیان اینکه ارتباط بسیاری از سیم‌کارت‌هایی که سال ۸۸ تخلیه شده بود دوباره برقرار شده، اظهار داشت: ارتباط نیمی از سیم‌کارت‌های سلب امتیاز شده برقرار شده است. سال گذشته وحید صدوقی اعلام کرد که لاوصولی‌های همراه اول از ۴۰۰ میلیارد تومان به کمتر از ۱۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

میکرو سیم‌های ایرانسل جزو آمار پروانه محسوب می‌شود

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: هر سیم‌کارتی که اپراتورها واگذار کند و شماره داشته باشد جزو آمار لایسنس محسوب می‌شود و در رابطه با میکرو سیم‌های اپراتور دوم نیز این قانون وجود دارد. حسن رضوی با بیان اینکه میکرو سیم‌کارت‌های اپراتور دوم جزو لایسنس اینن اپراتور محسوب می‌شود، اظهار داشت: این سیم‌کارت به عنوان خدمات ارزش افزوده محاسبه نمی‌شود به دلیل اینکه امکان برقراری مکالمه نیز از طریق این نوع سیم‌کارت وجود دارد. چندی پیش ایرانسل به عرضه نسل جدید سیم‌کارت به کاربران نسل جدید ابزارهای ارتباطی اقدام کرد. این سیم‌کارت در «میکروسیم»های ویژه ایرانسل در اندازه کوچک و سازگار با گوشی‌ها و ابزارهای ارتباطی نسل جدید همچون iPad و iPhone عرضه شده است. اپراتور دوم تلفن همراه طبق پروانه فعالیت خود باید در مدت ۱۵ سال حدود ۱۶ میلیون مشترک جذب کند.