وحید مجید، رئیس پلیس فتا فراجا در این نشست اظهار کرد: در سال گذشته خدمت برخی از کسب‌وکارهای مجازی بودیم و خروجی جلسه بسیار مناسب و در دو بعد مدیریتی و فنی بود و جلسه در جهت همکاری‌ها در جهت افزایش امنیت در حوزه کسب‌وکارهای مجازی بود‌.

او گفت: ماهیت این همایش توسعه حوزه‌های فعالیت کسب‌و‌کارها و استفاده از ظرفیت سایر حوزه‌ها در زمینه امنیت است. پلیس فتا دارای ماموریت‌های زیادی است که یکی از مهم‌ترین آنها مقابله با جرایم سایبری است و بعد از آن حملات سایبری است که به حوزه‌های مختلف وارد شده و ارائه خدمات را دچار مشکلات می‌کند.

رئیس پلیس فتا بیان کرد: ما از سال ۱۳۹۰ پرونده‌های زیادی داشتیم و تا چند سال اخیر براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، حوزه کسب‌وکارهای مجازی به فراجا واگذار شد که موضوع جدیدی بود.

مجید تصریح کرد: اقدامات پیشینی باید انجام شود تا زیرساخت‌ها تاب‌آوری لازم را داشته باشند و اقدامات بسیار خوبی انجام دهیم تا در کنار کسب‌وکارها باشیم.‌ در زمان کرونا بالای ۷۰ درصد از فعالیت‌ها معطوف به فضای سایبر شد و کسب‌وکارها با حجم انبوهی از تقاضا مواجه شدند.‌ پلیس در این زمینه تبدیل رمز ایستا به رمز پویا را در دستور کار قرار داد. برخلاف سایر سال‌های گذشته ۲۲ درصد کاهش نرخ جرم را داشتیم درحالی که در بسیاری از کشورها با افزایش جرم مواجه بودیم .مهم‌ترین شاخص در محیط رقابتی داخلی و خارجی، بحث امنیت سایبری است. امنیت سایبری برای پلیس، مردم و کسب‌وکارها اهمیت بسیار دارد. داده‌هایی که از مردم در اختیار کسب‌وکارها است باید به دقت مراقبت شود.

او افزود: نگاه پلیس فتا نگاه حمایتی از کسب‌وکارها است. کاهش ترافیک، اتلاف وقت، صرفه‌جویی در منابع انسانی اشتغال از جمله مزایای کسب‌وکارها است و به همین دلیل از آنها حمایت می‌کنیم.‌ سند نظام ملی پیشگیری و حوادث رایانه‌ای مصوبه سال ۹۶ در فراجا دارای تکالیفی است که دستگاه هماهنگ‌کننده آن فرماندهی انتظامی است و دستگاه همکار وزارت ارتباطات است. مجید گفت: نقشه پراکندگی کسب‌وکارها بدین صورت است که ۸۳ درصد در کلان‌شهر تهران است. استعداد و ظرفیت در سایر استان‌ها وجود دارد. اقدامات پلیس فتا شامل ایجاد نظام کلاس‌بندی، شناسنامه‌دار کردن کسب‌وکارهای مجازی، تبادل اطلاعات و اشتراک دانش، ارسال پیامک هشدار انبوه، ارزیابی کسب‌وکارها براساس بازبینی‌های اعلامی، تدوین و ابلاغ دفترچه الزامات انتظامی سایبری است .ما ۸۰۰ پیامک امنیتی در قالب ۶۷ هزار پیامک برای کسب‌وکارها ارسال کردیم.