احتمال خرید Skype توسط Microsoft

بازار دیجیتال- شنیده‌ها از یک خرید بزرگ در صنعت تکنولوژی خبر می‌دهند. شرکت بزرگ Microsoft تصمیم دارد شرکت شناخته شده تلفن اینترنتی Skype را بخرد. بعضی از مقامات آگاه به وال استریت ژورنال گفته‌اند که این خرید احتمالا با هزینه ۷ تا ۸ میلیارد دلاری انجام خواهد شد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که این خرید می‌تواند یک اتفاق جنجالی برای غول نرم‌افزاری دنیا باشد. خرید Skype که در واقع امکان ارتباط میلیون‌ها کاربر از طریق تلفن اینترنتی را در سرتاسر جهان فراهم می‌آورد، می‌تواند Microsoft را که معمولا در بازار مصرفی فعالیت می‌کند، بلافاصله به عنوان یک برند مشهور در فضای اینترنت تبدیل کند.

بعضی معتقدند که شاید این اتفاق به دنبال عدم موفقیت Microsoft در پروژه موتور جست‌وجوی Bing بیفتد، چون غول نرم‌افزاری دنیا مدت‌ها است که به دنبال تبدیل شدن به یک برند مطرح در دنیای اینترنت است. «استیو بالمر»، مدیرعامل Microsoft هم مدتی پیش گفته بود: «اینترنت یک فضای رقابتی بزرگ و مهم برای شرکت ما است و می‌تواند منبع جدید سود و درآمد برای این شرکت باشد».

در حال حاضر شایعاتی درباره اعلام رسمی این خرید تا پایان هفته وجود دارد، در حالی که هیچ کدام از مسوولان Microsoft و Skype حاضر به اظهار نظر در این مورد نشده‌اند.