اطلاعات آزمایشگاه کسپرسکی نشان می‌دهد تعداد برنامه‌های خطرناکی که هدف‌شان دستگاه‌های همراه است، در فاصله آگوست ۲۰۰۹ تا دسامبر ۲۰۱۰ بیش از دو برابر شد. در سال ۲۰۱۰ بیش از ۶۵ درصد اغلب تهدیدهای جدید، نسبت به سال پیش از آن، هدف‌شان دستگاه‌های موبایلی بوده است و بیش از هزار گونه از ۱۵۳ خانواده مختلف تهدیدهای موبایلی در پایگاه دادگان آزمایشگاه کسپرسکی تا پایان سال ۲۰۱۰ ثبت شده‌اند.

محبوبیت روزافزون پلت‌فرم آندروید نیز خواه‌ناخواه توجه تبهکاران سایبر را به خود جلب کرد؛ در ماه آگوست ۲۰۱۰، نخستین برنامه خطرناک روی آندروید شناسایی شد و از آن هنگام تعداد آن به ۱۵ برنامه از ۷ خانواه مختلف رسید. نخستین تهدیدهای با هدف سیستم عامل آی‌فون اپل نیز طی این دوره گزارش‌گیری اخیر مشاهده شدند، اما فقط دستگاه‌هایی را که به منظور نصب بازی‌ها و برنامه‌های غیر اپلی قفل‌شان شکسته شده بود، آلوده کردند.

اغلب تهدیدهای موبایل هدفشان پلت‌فرم جاوا (J۲ME) است؛ چرا که توسط تعداد زیادی دستگاه‌های همراه پشتیبانی می‌شوند. این بدان مفهوم است که تنها تلفن‌های هوشمند نیستند که در معرض خطر آلودگی هستند و تلفن‌های ساده و معمولی نیز در معرض خطرند. دومین پلت‌فرم پرهجمه نیز سیمبین است و پایتون در مکان سوم قرار دارد.

دنیس ماسلنیکوف عنوان کرد: «تروجان‌های پیامکی هنوز ساده‌ترین و موثرترین امکانی هستند که از آن طریق کاربران تبهکار می‌توانند پول به دست آورند. علت آن هم نسبتا ساده است زیرا هر دستگاه موبایلی، چه اسمارت فون باشد و چه یک تلفن همراه ساده، از طریق اکانت موبایل ارتباطی مستقیم با پول و دارایی صاحب موبایل دارد. همین اتصال و ارتباط مستقیم است که تبهکاران سایبر به شدت مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند.»