همکاری اپل و Aetna برای گسترش خدمات پزشکی اپل واچ

دنیای اقتصاد: هفته گذشته، اپل در جلسه‌ای با مسوولان شرکت خدمات بهداشتی آمریکایی Aetna، در مورد ارائه خدمات اپل واچ به میلیون‌ها مشتری خدمات درمانی این شرکت به بحث و گفت‌وگو پرداختند. امروز جزئیات این ملاقات منتشر شده است. شرکت Aetna اواخر سال گذشته برای اولین بار اعلام کرد که تصمیم دارد به ۵۰ هزار نفر از کارمندانش، یارانه خرید اپل واچ ارائه کند و همچنین برنامه‌ای در دست اقدام دارد که تعدادی از مشتریان را نیز تحت پوشش این یارانه قرار خواهد داد. در آن زمان، مدیر عامل اپل، تیم کوک، اعلام کرد که این اقدام شرکت Aetna می‌تواند تجربه‌ای متفاوت در زمینه استفاده از خدمات درمانی معرفی کند و شرکت اپل برای پیشبرد این هدف، آماده همکاری با Aetna است.

گفته می‌شود در جلسه هفته گذشته، مسوولان دو شرکت اپل و Aetna، راهکارهای مختلفی را برای ارائه دستگاه اپل واچ به‌صورت رایگان یا همراه با یارانه به ۲۳ میلیون مشتری شرکت Aetna بررسی کردند. امروز CNBC جزئیات بیشتری از این جلسه را منتشر کرده است و ظاهرا بیشتر مطالب مورد بحث در این جلسه پیرامون حفظ حریم شخصی اطلاعاتی کاربران بوده است. طی این جلسه، تعدادی از کارمندان Aetna سوالات مختلف پیرامون استفاده از اپل واچ پرسیدند و اپل به آنها پاسخ داد. اپل تاکید کرد که اطلاعات شخصی پزشکی افراد تنها در صورت رضایت کاربران با برنامه‌های مختلف قابل اشتراک‌گذاری است. قیمت اپل واچ هم ظاهرا یکی از مهم‌ترین مشکلات مرتبط با استفاده از این دستگاه است. کارمندان Aetna طی این جلسه اعلام کردند که بسیاری تصمیم دارند همراه با خانواده‌های خود شیوه زندگی سالم‌تری در پیش بگیرند ولی قیمت بالای اپل واچ برای بسیاری یک بازدارنده محسوب می‌شود. طی این جلسه صحبتی از ارائه سوبسید برای خرید اپل واچ برای خانواده کارمندان این شرکت نشد.

مسائل دیگری نیز طی این جلسه مطرح شد مانند قابلیت‌های درخواستی، رسیدگی به باگ‌ها، ارائه راهکارهایی برای بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن و .... طبق نظر بسیاری از شرکت‌کنندگان در این جلسه، در صورتی که اپل واچ بتواند اطلاعات پزشکی بیشتری از کاربر دریافت و تحلیل کند، می‌تواند برای بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص بسیار کارآمد شود. در حال حاضر شایعات مختلف درباره قابلیت‌های پزشکی آینده اپل واچ منتشر شده است مانند Smart Band که می‌تواند به بیماران دیابتی کمک کند تا بیماری خود را کنترل کنند. همچنین خبرهایی منتشر شده است مبنی بر اینکه WatchOS ۴ و iOS۱۱ نیز قابلیت ردیابی پزشکی جدیدی ارائه خواهند کرد. سری سوم اپل واچ قرار است اواخر امسال معرفی شود.