تصاویر منتسب به قاب پشتی IPhone SE 2017 منتشر شد

فارنت: در چند وقت اخیر اخباری مبنی بر احتمال معرفی نسل بعدی آی‌فون در شهریور ماه به بیرون درز پیدا کرد و در همین راستا نیز روز گذشته تصویری از گوشی هوشمندی موسوم به آی‌فون اس‌ای ۲۰۱۷ منتشر شد که فاش می‌کند امسال شرکت اپل مدل‌های بیشتری از گوشی آی‌فون را رونمایی خواهد کرد. شرکت اپل به عنوان یکی از غول‌های تولیدکننده گوشی همراه در جهان شناخته می‌شود، با این حال گوشی‌های ساخت این شرکت به‌طور متوسط هرساله با کمترین به‌روزرسانی نسبت به سال قبل به بازار عرضه می‌شود. در سوی دیگر طیف وسیعی از کاربران این شرکت هرچند آی‌فون را به عنوان گوشی اصلی خود می‌دانند، اما به‌روزرسانی‌های حداقلی و قیمت بالای این محصول به عنوان مانعی در جهت ارتقای گوشی علاقه‌مندان به برند اپل تبدیل شده است.

در سوی دیگر با تبدیل شدن اندروید به عنوان پلت‌فرم شماره یک موبایلی جهان، شرکت‌های بسیاری از جمله تولیدکنندگان چینی توانسته‌اند با عرضه محصولات مقرون‌به‌صرفه روز به روز بر روند کاهش فروش گوشی‌های آی‌فون بیفزایند تا جایی که به نظر می‌رسد امسال علاوه‌بر آی‌فون ۸، شرکت اپل مدلی مقرون‌به‌صرفه‌تری هم با نام iPhone SE ۲۰۱۷ معرفی خواهد کرد. البته این اقدام ساکنین کوپرتینو تازگی ندارد، چرا که در سال ۲۰۱۶ نیز مدلی با پسوند SE را به بازار عرضه کرده بود. در همین حال امروز تصویری منتسب به این گوشی که از آن با لقب مدل ویژه یا همان «special edition» نیز یاد می‌شود به بیرون درز پیدا کرد، هرچند هنوز صحت و سقم این تصویر تایید نشده، با این حال به نظر می‌رسد که آی‌فون اس‌ای ۲۰۱۷ از قاب پشتی تمام شیشه‌ای برخوردار بوده و دیگر لنزی بیرون زده در آن مشاهده نمی‌شود.

مشاهده می‌شود مهندسان اپل در طراحی این نسخه بازنگری کرده‌اند و سبک طراحی آی‌فون اس‌ای ۲۰۱۷ شبیه به آی‌فون ۴ و ۴ اس تمایل پیدا کرده است. در سوی دیگر به نظر می‌رسد از پوشش شیشه‌ای یون-ایکس (Ion-X) برای قاب پشتی این محصول استفاده شده که تا پیش از این نیز شاهد به‌کار گیری چنین پوششی در اپل واچ بوده‌ایم. نکته قابل توجه دیگر آنکه لنز و فلاش دوربین آرایش عمودی به خود دیده‌اند و این در حالی است که تا پیش از این شایعاتی مبتنی بر احتمال به‌کار گیری دوربین دوگانه با آرایش افقی در نسل بعدی آی‌فون به گوش می‌رسید. همان‌طور که گفته شد هنوز صحت این تصویر تایید نشده و حتی لودهنده توئیتری OnLeaks معتقد است که گوشی در تصویر محصول شرکت اپل نبوده و یک کمپانی چینی با نام ۳۶۰ Mobile آن را تولید کرده و صرفا از لوگوی اپل در قاب پشتی استفاده کرده است.