آتش‌گرفتن یک گوشی دیگر از سامسونگ؛ این‏ بار Galaxy S6 Edge

جی‌اس‌ام: اگرچه داستان نوت ۷ از تمام گوشی‌های سامسونگ متمایز است، اما این بار یک گوشی گلکسی S۶ اج به‌دلیل نامعلومی آتش گرفته است. سامسونگ طی سال‌های گذشته مشغول ساخت امپراتوری خود بود و موفقیت‌های قابل توجهی هم در این زمینه کسب کرد اما با اندکی بی‌دقتی یک خاطره تلخ در ذهن طرفداران خود به جای گذاشت. ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود و درست درحالی‌که کره‌ای‌ها خیال می‌کردند داستان نوت ۷ را پشت سر گذاشته‌اند پرچمدار ۲۰۱۵ سامسونگ یعنی گلکسی اس۶ اج نیز در یک مورد دچار حادثه‌های مشابه شده است.

اگرچه آتش گرفتن گوشی‌های هوشمند چندان عجیب و دور از ذهن نیست اما کارشناسان هنوز نتوانسته‌اند علت دقیق این اتفاقات را مشخص کنند. پس از گذشت چند ماه همچنان با قاطعیت نمی‌توان اعلام کرد که ریشه مشکل در خط تولید کارخانه‌های سازنده است یا مشکلات خارجی مانند شوک‌های ناشی از سقوط روی زمین یا استفاده از شارژرهای تقلبی چنین حوادثی را رقم می‌زنند. در کنار نوت ۷ شاهد بودیم که گوشی‌های اپل نیز در چند مورد دچار حادثه آتش‌سوزی شدند و حتی این اتفاق در مورد دیگر برندها نیز بی‌سابقه نیست.

یکی از کاربران وب‌سایت Reddit به نام ReturnThroughAether تصاویری از گوشی‌اش، گلکسی اس۶ اج، منتشر کرده که بخشی از بدنه‌اش خاکستر شده است. از محتوای پست متوجه شدیم که کاربر گوشی‌ را روی میز کنار تختش گذاشته و خوابیده است؛ وقتی چشم باز کرده با گوشی سوخته خود مواجه شده است که حتی بدون اینکه صاحبش را از خواب بیدار کند سوخته است. کاربر در ادامه پست نوشته که پس از تماس با کارشناسان سامسونگ و اپراتوری که گوشی‌ را فروخته هنوز چیزی دستگیرش نشده است و احتمالا مراحل اداری را طی می‌کند. او به این نکته هم اشاره کرده است که گوشی پیش از حادثه هیچ مشکلی نداشته و علائم عملکرد ناقص از جمله افزایش بی‌رویه دمای بدنه یا مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را در آن مشاهده نکرده است.

درحالی‌که هنوز علت اصلی حادثه مشخص نشده، دلایل زیادی برای آتش‌گرفتن یک گوشی وجود دارد. البته در سال‌های گذشته تقریبا تمام برند‌ها گوشی‌هایی با عملکرد ناقص داشته‌اند که به انفجار یا آتش‌گرفتن آن ختم شده. چندی پیش در خبرها خواندیم که کارشناسان سامسونگ علت اصلی آتش‌گرفتن نوت۷ را پیدا کرده‌اند، اما هنوز برای علنی‌کردن آن آماده نیستند. شایعاتی درباره نازک‌بودن بیش از حد بدنه و کمبود فضا برای افزایش طبیعی سایز باتری وجود دارد که هنوز رسما تایید نشده‌اند. درحالی‌که عده‌ای از طرفداران پر و پا قرص سامسونگ همچنان معتقدند که نقص از گوشی‌ها نیست و احتمالا روح استیو جابز (!) مزاحم گلکسی‌های سامسونگ می‌شود، هنوز هیچ بیانیه رسمی از سوی سامسونگ منتشر نشده است و برای کسب اطلاعات بیشتر باید اندکی صبر کرد.