دوربین جدید +Osmo از شرکت DJI

آی‌تی ایران: نکته این است که دوربین +Osmo قادر به تصویربرداری ۴K با نرخ ۳۰فریم بر ثانیه است. شرکت DJI را به خاطر پهپادهای مشهورش می‏شناسیم، اما یک محصول نسبتا جدید هم از این شرکت حالا سروصدای زیادی به پا کرده و آن Osmo+ است. این دستگاه ۶۴۹ دلاری در واقع یک دوربین است که گوشی موبایل روی آن نصب و به آن متصل می‏شود و به خاطر راحتی استفاده بسیار مورد استفاده عکاسان و خبرنگاران حرفه‏ای قرار گرفته است. شرکت DJI قبلا نسخه اولیه این دوربین را به نام Osmo وارد بازار کرده بود و حالا با Osmo+ بهبودهای قابل‌توجهی در آن داده از جمله قابلیت‌های زوم آن بهبود قابل‌توجهی پیدا کرده است.

نام دیگر این دستگاه Zenmuse X۳ که به خاطر بهره‏مندی از رنج لنز ۷۷- ۲۲ میلی‏متر قادر خواهید بود تا تصاویر زوم ۲x را بدون افت کیفیت مشاهده کنید. البته برای استفاده از چنین زومی باید رزولوشن شما روی ۱۰۸۰p باشد چراکه این دستگاه تصاویر ۴k نیز ضبط می‏کند. بنابراین شما باید انتخاب کنید که می‌خواهید تصاویر فوق‏العاده با کیفیتی داشته باشید یا از قابلیت زوم بهتری برخوردار باشید. نکته این است که دوربین Osmo+ قادر به تصویربرداری ۴K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است البته شما می‌توانید با رزولوشن ۱۰۸۰P با نرخ ۱۰۰ فریم برثانیه نیز تصویربرداری کنید که اسلوموشن مناسبی را به شما می‏دهد اما نکته عجیب این است که DJI در نسخه جدید Osmo+ ۲۰ فریم برثانیه اسلوموشن را کاهش داده چون در نسخه OSMO نرخ تصویر ۱۲۰ فریم بر ثانیه بود.

دوربین این دستگاه ۱۲ مگاپیکسلی است اما نکته مهم که به جذابیت این دستگاه اضافه می‌کند لرزشگیر آن است که در نسخه Osmo+ بهتر شده است. همچنین یک امکان جدید به نام MOTION TILELAPS به آن اضافه شده که همچنان‌که از نام آن مشخص است می‏توان از طریق آن تصاویر تایم‏لپس در حال حرکت گرفت. این دستگاه یک اپلیکیشن خوب برای Ios و اندروید دارد وهمچنین چند نوع لوازم جانبی (که باید جداگانه خریداری شوند) نیز برای آن وجود دارد که می‌توان آن را روی دوچرخه یا سه پایه نصب کرد. قیمت نسخه عادی این دستگاه (بدون زوم) ۵۶۹ دلار است. دوربین‏های اوسمو برای ویدئوگرافرها و کسانی که می‌خواهند با موبایل فیلم بسازند قطعا یک موهبت است هرچند یک نقطه ضعف آن خروجی صدای آن است که mini است.