فارنت: مدت زمان زیادی تا موعد آغاز به‌کار نمایشگاه فناوری IFA ۲۰۱۶ برلین باقی نمانده، از این رو شرکت‌های فناوری مطرح نیز یک‏به‏یک در حال اعلام برنامه خود در طول ۵ روز حضور در آن هستند. در همین راستا نیز سونی برای مراسم IFA ۲۰۱۶ خود دعوت‏نامه فرستاد که احتمال معرفی گوشی Xperia XR در آن را تقویت می‏کند.

IFA یکی از نمایشگاه‌های مهم در دنیای فناوری است که هرسال تعداد زیادی از افراد را از سراسر دنیا به شهر برلین در کشور آلمان می‏آورد. در این نمایشگاه محصولات متنوعی از سوی شرکت‌های فناوری در زمینه‏های مختلف ارائه می‏شود. در واقع IFA را می‏توان مدل اروپایی CES نامید که هر ساله در اوایل فصل پاییز جدیدترین دستاوردهای فناوری در آن در معرض دید عمومی قرار می‏گیرد. از آنجا که طی زمان برگزاری این نمایشگاه محصولات مختلفی از لوازم‏خانگی هوشمند تا گجت‏های پوشیدنی نسل جدید در معرض دید عمومی قرار می‏گیرند، شرکت‌های بزرگ نیز ترجیح می‏دهند محصولات متمایز جدید خود در زمینه‏های مختلف را طی پنج روز برگزاری آن معرفی کنند. در همین راستا نیز شرکت سونی دعوت‏نامه مراسم اصلی خود در IFA ۲۰۱۶ را برای اهالی رسانه ارسال کرد که در تصویر پیوست شده در آن محصولات مختلفی از جمله هدست واقعیت مجازی پلی‏استیشن، تلویزیون و هندی‏کم جدید این شرکت مشاهده می‏شود. در این بین تصویری از یک گوشی نیز یافت می‏شود که بسیاری آن را Xperia XR می‏دانند.

بر اساس شایعات از پیش درز کرده، اکسپریا XR که اکنون با کد داخلی F۸۳۳۱ شناخته می‏شود و همچون Xperia X Performance یک پرچمدار جدید با پیروی از زبان طراحی سری اکسپریا ایکس بوده، دارای مشخصات سخت‏افزاری احتمالی از قبیل نمایشگر ۱/ ۵ یا ۳/ ۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‏دی، تراشه اسنپ‏دراگون ۸۲۰، ۳ گیگابایت حافظه رم و دوربین اصلی ۲۳ مگا پیکسلی است. البته سونی برای آنکه بتواند بار دیگر هواداران برند خود را برای بار دوم در یک‌سال ترغیب به خرید گل سرسبد جدید خود کند، بدون شک نیاز خواهد داشت تا به‏روزرسانی‏های بیشتری را روی سری تازه معرفی شده Xperia X اعمال کند که ازجمله آنها شاید بتوان به تعبیه درگاه یواس‏بی_سی یا بازطراحی کلی این خانواده اشاره کرد. در هر حال اگر حدس و گمان‏ها درست از آب درآیند، یازدهم شهریورماه شاهد معرفی رسمی Xperia XR از سوی این شرکت ژاپنی خواهیم بود.