۱۹۷۹: حفیظ الله امین نخست وزیر افغانستان درگذشت. او در ۱۶ سپتامبر ۱۹۷۹ در پی قتل ترکی، در افغانستان به قدرت رسید. مرگ او در جریان حمله ارتش شوروی به افغانستان اتفاق افتاد. در آن زمان شوروی از این بیم داشت که افغانستان به پایگاه آمریکا تبدیل شود. همسر حفیظ‌الله امین جزئیات کشته شدن همسرش را چنین شرح داده است: «تا وقتی که مهمات داشتیم، هیچ‌کس نتوانست وارد کاخ شود. عده زیادی از مهاجمان کشته شدند. ما نمی‌دانستیم که روس‌ها هستند. وقتی مهمات ما تمام شد، آنها داخل کاخ شدند. به محض داخل شدن با مسلسل به چهار طرف شلیک کردند. در اثر این شلیک‌ها به دخترانم ملالی و گلالی و پسرم خوازک گلوله اصابت کرد. در حالی که آنها عکس امین را به دست داشتند، به سوی دخترم «غوتی» رفتند. غوتی به آنها گفت چرا شلیک می‌کنید، امین صاحب این جا است. گفتند که امین کجاست؟ در این حال متوجه شدند که امین آنجا نشسته است، بر او شلیک کردند. بعد از آن پسران و دخترانم زخمی شدند وقتی دیدند کسی دیگر باقی نمانده، خاموش شدند.»

شب هنگام جسد امین را در قالی پیچانده و در گورستان نزدیک کاخ به خاک سپردند. بر سر گور او هیچ لوح یا نشانه‌ای نگذاشتند و باقی خانواده امین را که زنده مانده بودند، به زندان پلچرخی بردند.

۱۹۷۸ : مردم اسپانیا پس از ۴۰ سال دیکتاتوری به دموکراسی دست یافتند. پس از مرگ فرانکو در نوامبر ۱۹۷۵ (آبان ۱۳۵۴)، طبق قانون خوآن کارلوس اول به‌عنوان پادشاه اسپانیا و رئیس دولت جانشین وی شد. با تصویب قانون اساسی جدید اسپانیا در سال ۱۹۷۸ (۱۳۵۷) و استقرار دموکراسی در اسپانیا، حکومت با ایجاد یک سازماندهی درونی بر پایه ایجاد بخش‌های خودمختار قدرت بیشتری به مناطق و استان‌ها اعطا کرد.