ییل (Yale)

«برای حفظ جهان از بحران کنونی باید راهکارهای بهتری در نظر گرفت. بحران بیکاری در آمریکا روز به روز بیشتر می‌شود و البته باید به این نکته هم اشاره کرد که بحران اخیر می‌تواند برای آمریکا یک فرصت طلایی هم به شمار رود تا این کشور بتواند زیرساخت‌های خود را از قبل بهتر بسازد و بار دیگر به قلب تپنده جهان تبدیل شود. در این راه اما باید بحران اعتماد را مهار کنند. هنوز کسی نمی‌داند بسیاری از برگه‌های توزیع شده -اوراق دولتی-دست چه کسانی است و دولت باید این راهکار را در نظر بگیرد که مردم را از بی‌خانمان شدن نجات دهد.»

این چند جمله در سرمقاله ماهنامه «ییل» نوشته شده است؛ ماهنامه‌ای که زیر نظر بخش تحقیقاتی دانشگاه ییل به صورت کاملا حرفه‌ای منتشر می‌شود و از این راه مخاطبان زیادی را در بر می‌گیرد.

این ماهنامه شاید برای آنها که به دنبال مباحث تئوریک هستند جذاب‌تر باشد؛ چراکه تاکید فراوان دست اندرکاران این نشریه روی مباحث تئوریک سبب شده بار آکادمیک این ماهنامه بیش از پیش به چشم آید. مصاحبه از دیگر مطالب جذاب این نشریه است که در هر شماره می‌توانید از نظرات بزرگان کنونی جهان درباره مباحث گوناگون اقتصادی و سیاسی آگاه شوید.

عکس روی جلد این ماهنامه همان طور که می‌بینید به پروفسور «جفری سچس» اختصاص دارد. او را در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین تئوریسین‌های جهان در حوزه محیط‌زیست می‌دانند. کسی که استاد دانشگاه کلمبیاست و مدرک دکترای خود را از دانشگاه‌هاروارد دریافت کرده و در حال حاضر مدیر پروژه «هزاره» است که زیر نظر بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل انجام می‌شود. او در حوزه اقتصاد نیز بسیار فعال است و مقالات مهمی را در همین نشریه چاپ می‌کند.

او در باره بحران آمریکا می‌گوید: «بحران کنونی یک شبه به وجود نیامده است. اساسا اقتصاد علمی است که به بررسی برآیند‌ها می‌پردازد. بنابراین در این مورد نیز باید گفت آمریکا در چند سال اخیر راه‌های نادرستی را در پیش گرفته که حالا به این جا رسیده است، اما می‌تواند به مهار آن خوشبین باشد.»