تجهیز خانه‌های بهداشت تا فروردین 95
دنیای اقتصاد، شهرری، روح‌الله حسین‌زاده: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری از نوسازی تمام مراکز درمانی تحت پوشش این شبکه تا فروردین 95 خبر داد و گفت: با اجرای طرح تحول سلامت، امکانات مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان ری تجهیز و به روز شده و مراکز غیرفعال نیز به چرخه فعالیتی این شبکه می‌پیوندند.

فاطمه تاجیک مهم‌ترین اقدام شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری را ارتقای سطح خدمات در شهرها و روستاهای تابعه شهرستان و اصلاح ساختار فیزیکی و استانداردسازی مراکز درمانی این شهرستان اعلام کرد و گفت: بر اساس طرح گسترش این شبکه، برنامه جامع سلامت شهرستان ری در چند سال آینده به‌منظور رسیدن به استانداردهای لازم بهداشتی برنامه‌ریزی شده و اقدامات زیرساختی لازم برای رسیدن به این استانداردها با هدف محرومیت‌زدایی و تکمیل خانه‌های بهداشت در حال انجام است.

به گفته وی در سال ۹۳ خانه بهداشت روستاهای عمادآور و محمودآباد خالصه و در سال ۹۴ نیز تعداد ۲۵ خانه بهداشت در شهرستان تعمیر و بازسازی یا تخریب، نوسازی و تجهیز شده‌اند. تاجیک اظهار امیدواری کرد: خانه‌های بهداشت روستاهای زمان آباد، ده‌خیر و کریم‌آباد تهرانچی که از محل کمک خیران تامین اعتبار شده است، نیز تا فروردین آینده به بهره‌برداری برسد. همچنین خانه بهداشت قاسم‌آباد تهرانچی از محل اعتبارات استانی تخریب و نوسازی شده و درحال فعالیت بوده و از همین محل نیز، خانه بهداشت زیوان درحال ساخت است. وی با بیان اینکه به‌منظور ارائه خدمات بهتر و سهولت دسترسی شهروندان به اقدامات بهداشتی، ۳۵ پایگاه سلامت در سطح شهرری پیش‌بینی شده است، افزود: با انجام مناقصات و برون‌سپاری فعالیت‌ها توانستیم پیمانکاران ذی‌صلاح را جذب کرده و با ارائه آموزش‌های لازم به نیروهای فعال در این پایگاه‌ها، خدمات لازم بهداشتی از قبیل مراقبت اطفال، مادران باردار، میانسالان، سالمندان، بهداشت مدارس، مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت محیط به‌صورت رایگان به شهروندان ارائه کنیم. تاجیک ادامه داد: آموزشگاه بهورزی شهرستان نیز به‌عنوان تنها آموزشگاه فعال محدوده تحت پوشش دانشگاه تهران، با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان بازسازی و تجهیز شد و دانش‌آموزان بهورز جدیدالورود و نیز مراقبان سلامت از طریق این آموزشگاه وارد عرصه فعالیت‌های بهداشتی و درمانی شهرستان می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با قدردانی از تلاش‌های فرماندار شهرستان ری در جذب اعتبارات عوارض آلایندگی که برای اولین بار در شهرستان اتفاق افتاد، گفت: از محل این اعتبارات و همچنین اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به شهرستان ری، بودجه مناسبی برای ارتقا و بهبود وضعیت ۲ بیمارستان شهدای هفت‌تیر و آیت‌الله فیروزآبادی اختصاص یافته است. وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی در خصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در روستای کمیته بخش مرکزی ری اظهار کرد: متاسفانه تلاش‌های بخشدار مرکزی برای تامین زمین برای ساخت خانه بهداشت با توجه به قرار گرفتن این روستا در محدوده حریم شهر تهران تاکنون بی‌نتیجه مانده است. تاجیک تاکید کرد: سلامت شهروندان برای ما مهم است و برای ارائه خدمات از هیچ تلاشی، حتی با استقرار یک کانکس برای رفع نیازهای بهداشتی مردم، فروگذار نخواهیم کرد.

وی همچنین با تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص تامین بخشی از آب شرب مناطق روستایی و شهری از سد ماملو و تلاش‌های اداره‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری این شهرستان تاکید کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مراجع ذی‌صلاح قانونی و اجرایی و حمایت قاطع فرماندار شهرستان، با متخلفان کشت با فاضلاب به شدت برخورد می‌کنیم. مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در ادامه با تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص دستور ویژه وزیر بهداشت در شبانه‌روزی کردن مرکز درمانی قیامدشت اعلام کرد: این درمانگاه از دهه فجر امسال به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت شهروندان و اهالی بخش خاوران است.