دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: استاندار خوزستان گفت: ما باید ضمن اعتماد به نسل جوان به فکر تربیت نیروی متخصص در بخش‌های مختلف صنعت باشیم. عبدالحسن مقتدایی با بیان اینکه شرکت ملی حفاری ایران هم برای کارکنان خود و هم برای مردم خوزستان مایه افتخار است، اظهار کرد: متاسفانه در بعد تربیت مدیر برای بخش‌های مختلف تا حد زیادی غفلت شده است.

وی افزود: باید هر مدیر در هر نقطه‌ای از استان یا کشور وقتی کار خود را رها می‌کند و بازنشسته می‌شود، افتخارش این باشد که حداقل تا ۲۰ سال آینده نیروهایی جایگزین وی می‌شوند که توسط همان مدیر تربیت شده‌اند.

وی بیان کرد: باید به نسل‌های بعد از خود اعتماد کرده و باور کنیم که این نسل‌ها قابلیت‌هایی فراتر و بیشتر از ما دارند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران نیز گفت: ما تنها شرکتی هستیم که تمام خدمات فنی حفاری را درون شرکت انجام می‌دهیم و هیچ شرکتی نیست که خدمات فنی را در درون خود داشته باشد؛ این از موضوعات منحصر به‌ حفاری است و در حال حاضر ما ۲۷ نوع خدمات فنی حفاری را انجام می‌دهیم.

حیدر بهمنی اظهار کرد: این شرکت به معنای واقعی خصوصی است و ما سازمانی متکی به کارکنان خود هستیم و هیچ وابستگی بودجه‌ای نه به دولت و نه به شرکت ملی نفت نداریم.

وی افزود: عملکرد ما، وضعیت ما را تعیین می‌کند و حتی هیچ ردیف بودجه‌ای در مجلس شورای اسلامی برای ما در نظر گرفته نشده است و تنها مجموعه دولتی متکی به خود هستیم.

بهمنی تصریح کرد: ۶۳۵ میلیون دلار از شرکت ملی نفت ایران در قالب وام دریافت کرده‌ایم که این وام و قرض در حال پرداخت به موقع به این شرکت است.

وی عنوان کرد: شرکت ملی حفاری ایران در زمینه کنترل و مهندسی فوران چاه‌ها در ایران دارای تفکر، تخصص، مهندسی و برنامه‌ریزی است؛ در حالی که پیش از انقلاب هیچ نقشی در این زمینه‌ها نداشتیم. بهمنی با اشاره به انجام عملیات حفاری در میادین مشترک خاطرنشان کرد: اولین تجربه شرکت در این بخش از فازهای ۹ و ۱۰ آغاز شد که این پروژه به صورت کلید در دست به اجرا رسید. وی بیان کرد: شرکت ملی حفاری به منظور هم راستایی با وزارت نفت و شرکت ملی نفت، کار ساخت داخل را از سال ۸۱ آغاز کرد و اگرچه این کار هزینه‌ها و فشارهایی را برای ما درپی داشت اما شرکت و سازندگان به این باور رسیدند که حتی اگر سال‌ها تحت فشار باشند شرکت حفاری تعطیل نمی‌شود.

بهمنی ادامه داد: به منظور همراستایی با شرکت ملی نفت ایران، پرورش نیروهای حفاری را بر عهده گرفتیم که در همین راستا ۴هزار نیرو را در حفاری تربیت کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: تا امروز عملیات حفاری ۸ میلیون متر توسط این شرکت انجام شده است و تعداد چاه‌های حفاری شده در شرکت به ۳۸۰۰ حلقه چاه می‌رسد.