دنیای اقتصاد: استاندار استان البرز ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این استان را تشریح کرد. مهندس طحایی در بازدید از غرفه «دنیای اقتصاد» در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، بخش‌های فرودگاهی، گردشگری، صنعتی، کشاورزی، بزرگراه‌ها، بهداشت و درمان و حمل‌ونقل را از مهم‌ترین پتانسیل‌های موجود دراین استان برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برشمرد.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، طحایی با اشاره به ویژگی مهم این استان در نزدیکی به تهران، آن را مهم‌ترین عاملی دانست که می‌تواند شرایط سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی فراهم کند. او با بیان اینکه از میان 3200 واحد صنفی مهم در این استان، 100 واحد جزو برندهای برتر و ملی کشور هستند، اظهار کرد: این شرکت‌ها سهم عمده‌ای در صادرات دارند.
به گفته استاندار البرز فرودگاه پیام که تاکنون به‌عنوان یک فرودگاه باری مورد استفاده قرار گرفته است، در حال تبدیل شدن به یک فرودگاه مجهز مسافری بین‌المللی نیز هست و به‌زودی کار نقل و انتقال مسافران را نیز بر عهده می‌گیرد.او همچنین ویژگی مهم این فرودگاه را نزدیکی آن به منطقه ویژه تجاری عنوان کرد که تنها منطقه ویژه‌ای است که یک فرودگاه را در کنار خود دارد.
استاندار البرز موقعیت‌های گردشگری و جاذبه‌های توریستی این استان را که رابط تهران با شمال کشور و شمال غرب نیز هست ویژگی بسیار مهم گردشگری دانست که با داشتن دو سد بزرگ، آب و هوای مطبوع، ارتفاعات، کویر و دشت به‌طور همزمان، جاذبه‌های بزرگی را پدید آورده است. او به رتبه دوم تا پنجم برخی محصولات کشاورزی به عمل آمده در این استان اشاره کرد و وجود باغات نمونه در این استان را یادآور شد.
او با اعلام جمعیت تقریبا 5/2 میلیون نفری این استان و وجود 18 درصدی ترافیک کشور در راه‌ها و اتوبان‌های این استان، فضای‌های حاشیه‌ای را از دیگر امکانات سرمایه‌گذاری این استان برشمرد.
به گفته وی، شرکت‌های دانش‌بنیان و موسسات تحقیقاتی بزرگ در این استان با کشفیات و دستاوردهای علمی بزرگی همراه بوده است.

طحایی همچنین اظهار امیدواری کرد با بهبود شرایط بین‌المللی بتوان سهم عمده‌ای از سرمایه‌گذاری‌های خارجی را دراین استان جذب کرد. در این راستا او از مذاکراتی با شرکت‌های اروپایی و آسیای مرکزی برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی در این استان سخن گفت. او با اظهار علاقه به مطالب مجموعه دنیای اقتصاد، پیشنهاد داد پتانسیل‌های علمی این مجموعه مشکلات صنایع مختلف و بنگاه‌ها را به‌طور اختصاصی مورد کند و کاو قرار دهد و اتفاقات پیش‌رو هر بنگاه صنعتی را در شرایط مختلف بررسی کند.