دنیای‌اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه با اعلام ضریب نفوذ 80 درصدی تلفن همراه در استان بیان کرد: این میزان تنها مربوط به همراه اول است و اگر اپراتورهای دیگر را هم در نظر بگیریم ضریب نفوذ تلفن همراه در استان بیشتر از 100 درصد خواهد بود.
شهاب لطفعلی با اشاره به پیشرفت خوب استان در زمینه توسعه ارتباطات تلفن همراه، اشاعه شایعاتی مبنی بر مضر بودن دکل‌های BTS را موجب کند شدن این روند دانست و اظهار کرد: متاسفانه ترویج این شایعات موجب شده تا در برخی مناطق از نصب این دکل‌ها جلوگیری شود.
وی یادآور شد: از آنجا که امواج تلفن همراه از نوع امواج رادیویی است و قابلیت نفوذ آسان در دیوار و مانع‌های فیزیکی را ندارد، ساخت ساختمان‌های بلند موجب تضعیف آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی نقاط شده و ما مجبور به نصب BTSهای جدید هستیم. لطفعلی خاطرنشان کرد: ممانعت از نصب این دکل‌ها موجب می‌شود تا در برخی مناطق آنتن‌دهی تلفن همراه مناسب نباشد. وی در خصوص مضر بودن امواج تلفن همراه و نیز دکل‌های BTS به تحقیقات صورت گرفته در برخی کشورهای اروپایی اشاره و اظهار کرد: طبق این تحقیقات هنوز مضر بودن امواج تلفن همراه و نیز دکل‌های BTS به اثبات نرسیده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود ۴۱ هزار و ۳۹۰ پورت فعال ADSL در استان خاطرنشان کرد: نصب ۳۵ هزار پورت جدید نیز در دستور کار مخابرات استان قرار دارد که تا پایان سال به اتمام می‌رسد. به گفته لطفعلی با نصب این تعداد پورت شاخص ICT استان افزایش پیدا می‌کند. وی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه توانسته است بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در سطح کشور به لحاظ رشد کمی و کیفی در زمینه اینترنت رتبه نخست کشور را کسب کند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های شهر الکترونیک در استان، اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ استفاده از این خدمات در استان هنوز وجود ندارد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از خدمات بانکی را می‌توان بدون مراجعه به بانک و از طریق اینترنت گرفت، اما هنوز خیلی از مردم به استفاده از شیوه‌های قدیمی و حضور فیزیکی در بانک‌ها پایبندند.
لطفعلی معتقد است تحقق شهر الکترونیک علاوه‌بر فراهم بودن زیرساخت‌های آن به شدت نیازمند انجام کارهای فرهنگی است که در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند نقش اصلی را ایفا کنند.