دنیای اقتصاد - بندرعباس: در سال حماسه سیاسی - حماسه اقتصادی، کارکنان پرتلاش منطقه 6 شرکت انتقال گاز ایران برای خودکفایی و صرفه‌جویی اقتصادی و ارتقای دانش کارکنان منطقه، موفق به ساخت بردP/N: A-15.108.04 Output Amplifier Board شدند.
به گزارش روابط عمومی منطقه ۶ شرکت انتقال گاز ایران، رییس تاسیسات تقویت فشار گاز آب شیرین در این خصوص اظهار کرد: تمامی مراحل طراحی، مشابه‌سازی قطعات و ساخت در تاسیسات تقویت فشار گاز آب‌شیرین و با همت و تلاش همکاران این مجموعه انجام گرفته است.
مسعود قاسمی‌نژاد بومی‌سازی و خودکفایی در ساخت قطعات مورد نیاز، صرفه‌جویی اقتصادی قابل توجه، از بین بردن وابستگی به سازندگان خارجی، رشد و ارتقای دانش کشور را از جمله مزایای برد ساخته شده داخلی عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۶ عدد از این برد ساخته و آماده استفاده در تاسیسات است، گفت: هزینه ساخت هر عدد برد توسط کارکنان این منطقه یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال بوده که ساخت ۶ عدد برد، صرفه‌جویی برابر ۱۴۶ میلیون ریال را برای منطقه به همراه داشته است.
وی تاکید کرد: این برد در هر سه تاسیسات تقویت فشار گاز منطقه استفاده شده و این تاسیسات آمادگی این را دارد تا در صورت لزوم بردهای ساخته شده را برای استفاده به دیگر تاسیسات ارسال کند.