اراک- خبرنگار دنیای اقتصاد: تاکنون ۱۶۲ طرح مرتعداری با مساحتی بیش از ۳۷۰هزار هکتار به ۴۸۰۰ بهره‌بردار واگذار شده است. مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی هدف از واگذاری طرح‌ها را اعطای هویت قانونی به حق انتفاع و عرف مرتعداری توسط استان، کسب مالکیت در مراتع در جهت مدیریت بهتر مراتع و ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاری برای اصلاح و احیای مراتع عنوان کرد و افزود: بعد از واگذاری، مراتع فقیر به مراتع متوسط و مراتع متوسط به مراتع خوب ارتقا پیدا خواهند کرد.

عباس مظفری با توجه به وضعیت فعلی بهره‌برداری از مراتع افزود: با اجرای طرح مرتعداری و واگذاری به مردم ترکیب گیاهی به نفع گیاهان خوش خوراک تغییر یافته و به ظرفیت مراتع اضافه می‌شود که این امر حفاظت آب و خاک را تقویت می‌کند.

وی گفت: با اجرای این طرح میزان تولید علوفه ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار افزایش می‌ِیابد که با کشت بونجه این افزایش به ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار خواهد رسید.

مظفری اعتبارات سال‌جاری برای اجرای طرح‌های مرتعداری را ۲میلیارد و ۳۳۰میلیون ریال از محل اعتبارات استان عنوان کرد و افزود: بیشتر سطح مراتع واگذار شده در قالب طرح‌های مرتعداری به مساحت ۹۸هزار هکتار به شهرستا زرندیه اختصاص دارد.