استاندار مازندران اعلام کرد: تمامی ویلاها و اماکن دولتی در محدوده ساحلی دریای استان مازندران از تابستان سال‌جاری تحت مدیریت سازمان گردشگری در اختیار مسافران این استان قرار می گیرند.

ابوطالب شفقت، در حاشیه دیدار از خبرگزاری مهر در خصوص برنامه‌های استانداری مازندران برای افزایش جذب توریست در سال ۸۶، افزود: از رییس‌جمهوری برای فعال کردن ۸۰ نقطه گردشگری مجوز گرفته شد که ۵۰درصد آنها، پیش از تعطیلات تابستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
وی گفت: مجوز ساخت چهار اسکله تفریحی جدید نیز، از رییس‌جمهوری گرفته شده که در کنار اسکله نیمه آماده رامسر، در سواحل شهرهای ساری، بابلسر و فریدونکنار، نوشهر و تنکابن فعال خواهند شد. براساس توافق‌های صورت گرفته، طرح ویژه سالم‌سازی دریا در منطقه فرح آباد ساری نیز امسال عملیاتی می شود.
شفقت تاکید کرد: در جریان سرعت بخشی به روند آزاد سازی سواحل دریای خزر مقرر شد تمامی ویلاها و اماکن دولتی که در محدوده ساحلی دریای مازندران قرار دارند، از تابستان سال جاری تحت مدیریت سازمان گردشگری در اختیار مسافران استان مازندران قرار گیرند.


وی گفت: اماکن رفاهی و تفریحی متعلق به وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و دستگاه قضایی و همچنین مجموعه‌ای که به عنوان یک اثر ملی در محمود آباد در اختیار وزارت نفت قرار دارد، از این قانون مستثنی هستند.استاندار مازندران درباره میزان عملیاتی شدن مصوبات دولت در سفر به استان مازندران که در آذرماه سال گذشته صورت گرفت، گفت: از اواخر سال گذشته تا اول ماه‌جاری حدود ۳۵درصد مصوبات اجرایی شده است.
شفقت با بیان اینکه استان مازندران برای عملیاتی کردن مصوبات هیات دولت تا کنون مشکلی نداشته افزود: انتظار ما این است که سهم ملی استان از آنچه که در سفر هیات وزیران به مازندران مشخص شده، از محل تبصره‌های بودجه سال 86 کل کشور اختصاص یابد تا بر سرعت اجرای برنامه‌های پیش بینی شده افزوده شود.
استاندار مازندران به ظرفیت‌ها و مشکلات این استان اشاره کرد و گفت: مازندران دارای ظرفیت بالا در حوزه‌های کشاورزی و صنعت توریسم و تولید و پرورش طیور و گل و گیاه و انواع میوه است ولی بزرگ‌ترین مانع توسعه این استان، فقدان راه و جاده مطلوب است.
وی با انتقاد از وزارت راه و ترابری تصریح کرد: توسعه استان‌ها در گرو توجه ویژه به راه‌های مواصلاتی است اما وزارت راه، مازندران را فراموش کرده است، پیشنهاد ما به مسوولان وزارتخانه راه و ترابری این است که اعتبارات و اختیارات عمرانی را در اختیار استانداری قرار دهند تا بتوانیم در برابر ملت و دولت پاسخگو باشیم.
وی از روستاها به عنوان بنگاه‌های اقتصادی بزرگ یاد کرد و با توجه به اهمیت تاسیس شرکت تعاونی تولید روستایی آموزش به کشاورزان به منظور نهادینه کردن و گسترش فرهنگ توجه به صنعت، ایجاد صنایع متمرکز و توسعه بهره‌وری، از اجرا نکردن قانون انتقاد کرد.
شفقت با تاکید بر اینکه مسوولان استان مازندران در سال 86 به موضوعات کشاورزی، جذب توریست، توسعه راه‌ها و تجارت، توجه ویژه خواهند داشت، خاطر نشان کرد: اگر به مازندران توجه ویژه شود، این استان رتبه نخست را در زمینه‌های بایو و نانو تکنولوژی کسب کرده و به عنوان یک منطقه دارای قابلیت برتر در سطح ملی در حوزه اقتصاد کشاورزی مطرح خواهد شد.
استاندار مازندران اعلام کرد: سهم مازندران در تحقق سند چشم‌انداز ۲۰ساله جمهوری اسلامی مشخص شده است و در صورتی که استعدادهای نهفته در این جنگل بزرگ و روستاها و نیروی انسانی خوبی که وجود دارند، بالفعل و شکوفا شوند، مازندران به عنوان منطقه نمونه گردشگری در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام مطرح خواهد شد.
وی در خصوص ضرورت فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری در این استان نیز، افزود: توجه ویژه به سرمایه‌گذاری از مولفه‌های مهم کار آفرینی و پیشرفت و تعالی کشور است اما نوعی بروکراسی مانع از توجه جدی به این مساله شده است.
شفقت خاطرنشان کرد: در استان مازندران مدت پاسخگویی دستگاه‌های مربوطه به استعلامات افراد برای سرمایه‌گذاری از چند ماه به یک ماه کاهش یافته و گام بلندی برای روان‌سازی در جذب سرمایه‌های سالم برداشته شده است که امیدواریم این کار، با سرعت و قدرت تداوم یابد.
شفقت در خصوص راه‌اندازی پالایشگاه در استان مازندران گفت: ایجاد پالایشگاه، نیازمند دریافت مجوز از وزارتخانه‌های نفت و امور خارجه و صدور تائیدیه توسط محیط‌زیست است که در شرایط فعلی به دلیل فقدان سرمایه گذار در این حوزه، امکان‌پذیر نیست.