رییس سازمان صنایع و معادن خراسان رضوی گفت: با توجه به توسعه فولادسازی در خراسان رضوی، این استان به قطب فولادسازی کشور تبدیل می‌شود. احمدی در گفت‌وگو با «ایسنا»، با بیان این مطلب افزود: استان خراسان رضوی ‌۳۳۰ معدن فعال دارد که سالانه ‌۱۰‌میلیون تن ذخیره معدنی از این معادن استخراج می‌شود. وی با اشاره به اینکه ‌۵/۵ درصد ذخایر کشور در استان خراسان رضوی وجود دارد، افزود: به تازگی با مطالعات اکتشافی که در معادن سنگ خواف انجام شده است، به ذخایر جدیدی دست یافته‌ایم که گواهینامه کشف آن در حال صدور است.احمدی از عملیاتی شدن ‌۵ طرح فولادسازی خبر داد و اظهار کرد: خراسان رضوی از نظر معادن سیمان نیز جزو استان‌های مهم کشور است که مواد اولیه معدنی در این صنعت را به وفور در اختیار دارد.

رییس سازمان صنایع و معادن خراسان رضوی با بیان اینکه ‌۴ طرح سیمان در حال حاضر در سطح استان فعال است، گفت: ‌۲ طرح دیگر نیز مراحل پایانی را می‌گذرانند و پیش‌بینی می‌شود ظرف ‌۳ سال آینده ‌۷ کارخانه سیمان دیگر در استان خراسان رضوی ساخته ‌شود. وی از بهره‌برداری کارخانه فرآوری و استحصال طلای زر مهر در منطقه بایگ تربت حیدریه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در شروع به کار این کارخانه ‌۵۰۰ کیلوگرم ذخیره معدنی وجود دارد که خود به منزله دست یافتن استان خراسان رضوی به صنعت طلا است. پیش‌بینی می‌شود در مراحل بعدی بیش از ‌۵/۲ تن طلا از این معدن استحصال شود.

رییس سازمان صنایع و معادن خراسان رضوی تاکید کرد: در مجموع در معادن استان خراسان رضوی، ‌۲۵۰‌میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است که ‌۷‌هزار نفر در این معادن مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه اولین کارخانه تولید کنسانتره مس در شهرستان بردسکن راه‌اندازی می‌شود، گفت: امید است با توجه به توسعه طرح‌های این معدن به اکتشافات دیگری نیز دست پیدا کنیم.