درخواست تسهیلات برای توسعه فولاد در گیلان

دنیای‌اقتصاد- رشت- مجتبی عابدینی: مجتمع فولادسازان پارسای شمال که در مهرماه سال گذشته فعالیت خود را به طور موقت آغاز کرده بود همزمان با دهه فجر با حضور مسوولان صنعتی به طور رسمی به بهره‌برداری رسید. در حالی که این مجتمع هم‌اکنون ماهانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن سوله و اسکلت فلزی تولید می‌کند، اما با نگاه ویژه مسوولان و دریافت تسهیلات زودبازده برای راه‌اندازی طرح توسعه مجتمع فولادسازان پارسای شمال، تولیدات این مجتمع بزرگ با جهشی قابل ملاحظه تا ۲ هزار تن در ماه افزایش خواهد یافت.

ابراهیم بخشنده، مدیر عامل مجتمع فولاد سازان پارسای شمال در مراسم بهره‌برداری از این طرح مهم در استان، در گفت‌وگوی اختصاصی با دنیای اقتصاد اعلام کرد: با توجه به کیفیت محصولات این واحد، مساعدت مسوولان برای دریافت تسهیلات با سود کم در جهت رشد استان از مهمترین انتظارات ما است.

وی با بیان این که با دریافت تسهیلات لازم سرعت رشد شرکت بالا می رود، گفت: اولین و مهمترین هدف ما رسیدن به کیفیت مناسب با استانداردهای جهانی و رقابت با بازارهای جهانی است.

به گفته مدیرعامل مجتمع فولاد سازان پارسای شمال ظرفیت تولید سالانه این شرکت ۶هزارتن در سال است.

محمدرضا دانش پور، مدیر فنی شرکت فولادسازان پارسای شمال نیز در این باره گفت: این شرکت از مهر ماه سال گذشته با بیش از

۵ میلیارد تومان که تمامی آن به صورت شخصی سرمایه‌گذاری شده فعالیت خود را آغاز کرد و پل بزرگ آستارا اولین سازه‌ای بود که در این مجتمع ساخته و نصب شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ سوله در ابعاد مختلف طی این مدت در این واحد ساخته شده، افزود: پل بزرگ چمخاله که به شکلی خاص و برای اولین بار با این طرح ساخته شده، پل گلشن در منطقه آزاد انزلی، پل دسترسی به سد پلرود در منطقه سفیدآب شهرستان رودسر از طرح‌هایی است که به دست توانای کارگران این مجتمع ساخته شده است.

مدیر فنی شرکت فولادسازان پارسای شمال ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۶۰ نفر به طور مستقیم و حدود ۵۰ نفر به طور غیرمستقیم با این مجتمع همکاری دارند.

دانش‌پور افزود: در طرح توسعه این واحد که طی یک سال آینده اجرا خواهد شد، حداقل برای ۱۰۰ نفر دیگر به طور مستقیم ایجاد اشتغال می‌شود. وی نیز دریافت تسهیلات زودبازده را عامل مهم افزایش تولید این مجتمع بزرگ دانست و با بیان اینکه این شرکت از نظر توزیع سازه های فلزی بزرگترین شرکت در گیلان و استان‌های همجوار است، افزود: در گذشته ساخت پل‌ها در داخل استان انجام نمی‌شد، در حالی‌که هم‌اکنون این مهم با کیفیتی قابل توجه در داخل استان صورت می‌گیرد.

مدیر فنی شرکت فولادسازان پارسای شمال خاطر نشان کرد: ساخت سازه‌های با کیفیت بالا مهمترین هدف شرکت است و این مهم باعث شده تا در رقابت با شرکت‌های بزرگ کشور با سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیاد، بتوانیم علاوه بر تولید نیازهای داخلی، تولیداتی برای دیگر استان‌های کشور نیز داشته باشیم.

بنا به گفته مدیر فنی شرکت فولادسازان پارسای شمال؛ ساخت پل میانه در آذربایجان شرقی، پل آمل به طول ۹۰ متر در استان مازندران، ساخت و نصب بیش از ۱۰ دستگاه ساختمان‌های فلزی، ساخت عوارضی رشت- قزوین که از نظر نوع سازه و ساخت بین عوارضی‌های کشور منحصر به فرد است، شهرداری جدید رشت، مسجد هزار نفره دانشگاه علوم پزشکی و... از دیگر فعالیت‌های مهم این مجتمع است.

محمدحسین اصغریان، رییس سازمان صنایع و معادن استان گیلان نیز بهره‌برداری این شرکت را در راستای تولید ثروت، رفع نیازهای استان در بخش سازه‌های سنگین فلزی و ایجاد اشتغال دانست و گفت: در دوره‌ای که بیکاری در جامعه قابل توجه است و جوانان جویای کار هستند، ایجاد اشتغال برای ۱۶۰ نفر نیروی انسانی یک جهاد بزرگ است.

وی در ادامه اظهار کرد: برآوردهای اولیه ما حاکی از این است که در یک سال آینده در قالب ۲۸ طرح بزرگ صنعتی و ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای حدود ۴۶۰۰ نفر در استان اشتغال ایجاد می شود.

اصغریان گفت: استان گیلان در زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در سطح کشور طی ۳ سال اخیر رتبه هشتم را به خود اختصاص داده که نشان از تلاش برای جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته می‌باشد، این در حالی است که استان گیلان از نظر طرح‌های نیمه تمام صنعتی با بیش از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی رتبه پنجم کشور را دارد.

وی با بیان اینکه ۱۷۰۰ میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد، اظهار امیدواری کرد طی ۲ تا ۳ سال آینده این طرح‌ها به بهره‌برداری برسند و زمینه اشتغال ۳۰ هزار نفر از جوانان استان را فراهم کند.