شیراز - محمد صداقت: مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: بانک‌ها باید تلاش کنند منابعی را که در اختیار دارند، به کسانی که می‌توانند از این منابع به بهترین نحو در اشتغال بیشتر و رونق بخشیدن به اقتصاد کمک کند، قرار دهند. دکتر سید محمد جهرمی در جمع فعالان اقتصادی در شیراز افزود: بانک‌ها باید به وکالت از سپرده‌گذاران منابع مورد نیاز بخش اقتصادی و فعالان اقتصادی را برای رونق بخشیدن به اقتصاد جامعه و کاهش نرخ بیکاری و تولید ثروت در منطقه و افزایش درآمد مردم به مصرف برسانند.

وی علت افزایش نقدینگی در جامعه را شرایط اقتصادی و هزینه‌های وابسته به نفت دانست و افزود: زمانی این نقدینگی می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند که به تولید و افزایش تولید و ثروت و ارزش افزوده بیشتر منجر شود.

وی گفت: اگر این نقدینگی به بخش غیر مولد سوق داده شود، باعث گرفتاری جامعه و اقشار آسیب‌پذیر جامعه خواهد شد.

او گفت: در آینده ما به دنبال این هستیم که با کمک وزارت مسکن و شهرسازی سالانه بیش از ۱۰۰‌هزار واحد مسکونی را با همکاری و حمایت از انبوه سازان کشور ساخته و به بخش تولید کمک کنیم.

جهرمی اضافه کرد: یکی از نیازهای ما با توجه به مزیت جوان بودن جمعیت کشور مسکن است که در سال بین یک‌میلیون تا یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزار مسکن باید ساخته شود.

مدیرعامل بانک صادرات ادامه داد: امسال یک مقدار افت تولید داریم و باید از طریق حمایت سیستم بانکی و منابع مختلفی که بخش خصوصی و دولتی به این منظور وارد می‌کند این مشکل را حل کنیم. او ادامه داد: بانک صادرات بر اساس سهم خود و با برنامه ریزی انجام داده شده در تولید سالانه ۱۰۰‌هزار واحد مسکونی در کشور مشارکت خواهد کرد.

وی گفت: برای توسعه بخش‌هایی از جمله صنایع معدنی، صنایع غذایی و همچنین نفت و گاز و پتروشیمی نیز اعلام آمادگی کرده ایم.

عضو شورای پول و اعتبار در خصوص نقش فعالان اقتصادی در رونق بخشیدن به اقتصاد کشور نیز اظهار داشت: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی می‌توانند با ارائه طرح‌هایی با توجیه اقتصادی و مالی بالاتر و همچنین با پرداخت به موقع تسهیلاتی که دریافت کرده‌اند سهم خود را در رونق بخشیدن به اقتصاد کشور ایفا کنند.

او گفت: هر یک از این فعالان اقتصادی

اعتبارسنجی خواهند شد و سعی بر این است که مجموعه فعالانی که توانایی و کارآیی بیشتر و کامل‌تری دارند از حمایت و تسهیلات بیشتری برخوردار شوند.

جهرمی در خصوص توسعه بانکداری نوین نیز گفت: تکیه ما بر این است که مدل مجموعه بانکداری سنتی را به سمت بانکداری نوین سوق دهیم و در کنار تجارت الکترونیک و بانکداری الکترونیکی نوع تامین منابع جدید را نیز در بخش بانکی به وجود بیاوریم.