ساری - نظیفه رستمی: معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ارتقای کمی و کیفی راه‌های ساخته شده در کشور را اولویت اصلی اقدامات این سازمان دانست و گفت: در برنامه کوتاه مدت دغدغه سازمان سرو سامان دادن به ۲۵‌هزار کیلومتر راه ارتباطی است. مهندس حسین‌نیا که به منظور بررسی اقدامات راهداری اداره کل راه و ترابری استان به ساری سفر کرده بود، در جلسه با مسوولان اداره کل عنوان کرد: از آنجا که ۹۵‌درصد از حمل‌ونقل کشور در جاده‌ها صورت گرفته و ۸۵‌درصد از این جابه‌جایی در ۲۵۰۰۰ کیلومتر از ۱۸۰۰۰۰ کیلومتر راه‌های اصلی، فرعی، بزرگراه و راه روستایی کشور صورت می‌گیرد، از این رو سازمان راهداری حمل‌ونقل کشور ارتقای کمی و کیفی راه‌های ساخته شده را در سطح کشور هدف اصلی خود می‌داند و در برنامه کوتاه مدت دغدغه سازمان سر و سامان دادن به این ۲۵۰۰۰ کیلومتر راه ارتباطی است.

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های شبانه روزی مجموعه این اداره کل برای بهبود ایمنی در محورهای استان خاطرنشان کرد: راه‌های ارتباطی استان مازندران را باید جزو راه‌های ملی تلقی نمود؛ چرا که حضور‌ میلیونی گردشگران و مسافران در این استان گواه این مهم بوده است.

وی همچنین از برنامه‌های وزارت راه در سند برنامه پنجم و ششم توسعه یاد کرد و افزود: این وزارتخانه در سند برنامه پنجم و ششم توسعه کل راه‌هایی را که نیاز به چهار خطه کردن و ارتقا دارند در دست اجرا داشته و در برنامه هفتم توسعه نیز صرفا نگهداری از راه‌ها در دستور کار است. معاون راهداری سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در ادامه حفظ و حراست از راه‌ها را از مهم‌ترین وظایف این سازمان برشمرد و افزود: یک اصل باید مورد اهتمام جدی همکاران قرار گیرد وآن کاهش زمان نیاز تا رفع نیاز است.

موسی رحیمی، مدیر کل راه‌وترابری استان نیز در این جلسه گفت: به‌رغم مشکلات و محدودیت‌های موجود با تلاش و کوشش مجموعه کارکنان این اداره کل هم اکنون این استان به یک کارگاه بزرگ راهسازی تبدیل شده ودرحال حاضر در اکثر محورهای استان اعم محورهای اصلی، فرعی و روستایی پیمانکاران در چندین قطعه در حال تعریض و بهسازی هستند.

رحیمی در ادامه به نبود اعتبارات کافی اشاره و تصریح کرد: با توجه به گستردگی اقدامات اجرایی این اداره کل و همچنین وجود برخی از موانع از جمله تملک اراضی در استانی چون مازندران باید مسوولان ذیربط نگاهی ویژه به اعتبارات این اداره کل داشته؛ چرا که با تخصیص اعتبارات محدود نمی توان شرایط مطلوبی را برای محورهای پرترافیک و پرتردد استان ایجاد کرد.

مدیر کل راه و ترابری استان در ادامه به طول راه‌های روستایی استان اشاره و خاطرنشان کرد: استان مازندران دارای ۷۵۰۰کیلومتر راه روستایی بوده که از این مقدار۴۰۰۰ کیلومتر در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور قرار گرفته‌اند، از این رو با توجه به گستردگی این محورها و همچنین نبود بستر مناسب برای بهسازی آنان باید اعتبارات قابل‌توجهی به آن تخصیص داده شود.