ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: بندر فریدونکنار برای توسعه فعالیت‌ها نیازمند ایجاد گمرک است که اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است. عبدالرضا دادبود، معاون فنی استانداری مازندران با بیان مطلب فوق افزود: با اعتبارات در نظر گرفته شده در حال حاضر مشکلات عمده این بندر در زمینه استفاده تجاری و صادرات و واردات کالا با کشورهای حاشیه دریای خزر حل شده است.

وی از استقرار بخش‌خصوصی در این بندر خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با توجه به مراحل ساخت طرح بندر، شاهد توسعه زیرساخت‌ها

در حد کارآمدی بندر باشیم و بندر فریدونکنار جایگاه خاص خود را بیابد.

دادبود مهمترین اصل کارآمدی بندر فریدونکنار را اتصال به محورهای ترانزیتی اعلام کرد و افزود: یکی از اصول اتصال بندر فریدونکنار به محورهای ترانزیتی اتصال بندر به راه موجود دوبانده آمل است که امکان اتصال و دسترسی به محورهای ترانزیتی از این طریق برقرار خواهد شد.

وی تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌هایی از این قبیل به بخش‌خصوصی کمک خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم فاز اول این طرح را تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسانیم.

دادبود با بیان اینکه هر کدام از سه بندر استان مازندران به دلایلی از قبیل جاده‌های دسترسی به طور جداگانه تعریف می‌شوند، افزود: بندر نوشهر با توجه به نزدیکی به آزادراه تهران- شمال نیازمند این است که با کمترین زمان و بیشترین امکانات به آزادراه تهران- شمال وصل شود که قطعا به نفع بندر برای تجارت دریایی است و توسعه آن را به دنبال خواهد داشت.

وی در رابطه با بندر امیرآباد نیز گفت: بخش‌های مختلفی در نظر گرفته شده است و چندین راه دسترسی به این بندر پیش‌بینی شده که یکی از این راه‌ها راه اتصال مازندران به سمنان است که راه را برای اتصال به تهران و جنوب کشور نیز هموار می‌کند، ضمن اینکه توسعه این راه برای اتصال شرق به غرب نیز در دستور کار قرار دارد. معاون فنی استاندار درباره برقراری مسافرت از طریق دریا با کشورهای حاشیه دریای خزر نیز گفت: این مساله در حال بررسی است، جلساتی نیز توسط سازمان بنادر و کشتیرانی و سازمان گردشگری در این باره برگزار شده است و آمادگی برای انجام مسافرت‌های دریایی در دریای خزر وجود دارد.