کاشان- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان از کمبود اعتبار برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ۲۶۰‌هزار نفری کاشان خبر داد. عباس پیراینده، پیشرفت فیزیکی این طرح را ۷۰درصد دانست و افزود: تاکنون برای ساخت این تصفیه‌خانه بالغ‌بر ۶۰میلیارد ریال هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تامین حداقل ۴۰میلیارد ریال اعتبار، طرح تصفیه‌خانه فاضلاب کاشان تا پایان سال ۷۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: براساس پیگیری‌های صورت گرفته قرار شد از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی مبلغ ۳۵میلیون دلار به این امر اختصاص داده شود که در صورت تصویب نهایی و پرداخت این رقم، شاهد سرعت گرفتن چشمگیر طرح و راه‌اندازی آن در زمان نزدیک‌تری خواهیم بود.

پیراینده، ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب کاشان را ۴۰هزار مترمکعب و در مرحله مقدماتی برای ۳۰هزار نفر دانست.

به گفته وی، امسال برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در کاشان افزون بر یک‌صد و ۱۷میلیارد ریال در قالب اعتبارات ملی، استانی و داخلی هزینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان یادآور شد: اکنون ۱۰شهر با جمعیت ۴۰۰هزار نفر در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل زیر پوشش این شرکت قرار دارند.

وی تعداد انشعاب بخش آب این مجموعه را یک‌صد و ۱۷هزار فقره عنوان کرد و با اشاره به اجرای طرح‌های مخازن ذخیره آب، گفت: مخازن آب با ظرفیت ۸‌هزار متر‌مکعب در شهرهای سفید‌شهر، مشکات، برزک، نیاسر و کاشان در دست ساخت است که با تکمیل این طرح‌ها حجم مخازن آب شهرهای زیر پوشش به ۷۲هزار متر مکعب خواهد رسید.

پیراینده همچنین از در دست اجرا بودن طرح ساخت شش مخزن آب به ظرفیت ۵۰هزار متر مکعب با هزینه ۵۰میلیارد ریال از سوی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در این منطقه خبر داد و پیش‌بینی کرد، این طرح‌ها تا پایان امسال به بهره‌برداری

برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان،‌ در پایان از وضعیت مخاطره‌آمیز آب‌های زیر‌زمینی منطقه، مشکلات مالی و زیان‌دهی شرکت‌های آب و فاضلاب و همچنین افت کمی و کیفی آب منطقه به عنوان عمده چالش‌های پیش‌روی این شرکت نام برد و خواستار صرفه‌جویی و مصرف بهینه ‌آب در بخش‌های کشاورزی و شرب و پرداخت به موقع قبوض آب مصرفی شد.