دنیای اقتصاد - خوزستان - کیوانه گرجی: نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تدوین استراتژی صنعت خوزستان تاکید کرد. ساعدی در همایش روز صنعت و معدن تدوین این استراتژی را در قالب دو برنامه میان‌مدت و درازمدت عنوان کرد و گفت: برنامه میان‌مدت می‌تواند در یک بازه ۵ تا ۷ ساله و درازمدت ۲۰ تا ۵۰ ساله تدوین شود تا به این وسیله بتوانیم موفقیت‌های استان را برشماریم و از محدودیت‌هایش سخن بگوییم.

وی با بیان اینکه خوزستان دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که بسیاری از آنها شکوفا نشده‌اند به مزیت‌های بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: به‌رغم وجود شباهت‌های بسیار اقلیمی استان با کشور عراق، اما می‌بینیم از ظرفیت‌های توسعه صنعتی میان این دو کشور از جمله صنایع غذایی،‌ تبدیلی و ... استفاده‌ای نشده است.

عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی تغییر استراتژی تولید با هدف صادرات و ورود صنعتگران در صنایع تبدیلی و تکمیلی را امری بسیار مهم و اجتناب‌ناپذیر ارزیابی کرد و افزود: در این راستا ضروریست محصولات با کیفیت و استاندارد بالا تولید شود ضمن آنکه فرهنگ‌سازی لازم در خصوص تولید محصولات صادرات محور انجام شود تا اگر محصول تولیدی در استان به فروش نرسید در صادرات جای بگیرد. نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه از تسهیلات بانکی به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات صنعتگران یاد کرد و گفت: بانک‌ها صنعتگران را حبس سرمایه می‌کنند و صنعت را در رسوب نگه می‌دارند حال آنکه این سرمایه باید در گردش باشد. ساعدی توسعه صنایع میانی و صنایع پایین دست و کوچک در استان را مقوله‌ای ضروری دانست و افزود: با توجه به اینکه ظرفیت صنایع بالا دست استان تکمیل است ضروری است شرکت‌ها و تعاونی‌ها با همکاری هم صنایع کوچک را تشکیل دهند و به این نحو سرمایه‌های گردان و کوچک را گرد هم آورند.