دنیای اقتصاد، بندرعباس: استاندار هرمزگان در بیست و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه مشکلات اصلی اقتصادی در کشور مربوط به واحدهای تولیدی است، اعلام کرد: دولت تصمیم گرفته با تشکیل این کارگروه موانع تولید را رفع کند. به گزارش روابط‌عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، جاسم جادری افزود: اولویت اصلی اقتصاد مقاومتی نیز حمایت از واحدهای تولیدی دچار مشکل است و هدف‌گذاری در سال ۹۵ نیز ایجاد رشد در بخش تولید است تا این بخش به حرکت درآید. استاندار هرمزگان افزود: براساس اولویت‌بندی انجام شده قرار است به ۷۵۰۰ واحد تولیدی دارای مشکل در کشور طی سال جاری تسهیلات ارائه شود تا به چرخه تولید بازگردند و در سه ماه نخست سال جاری نیز بانک‌ها تسهیلات خوبی به این بخش پرداخت کرده‌اند و پرداخت تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته است.

جادری تصریح کرد: باید به واحدهایی تسهیلات پرداخت کنیم که دارای بالاترین توجیه اقتصادی هستند تا هم اشتغال ایجاد شود و هم از تسهیلاتی که ارائه می‌شود، استفاده بهینه کنیم. وی اظهار کرد: محدودیتی برای نظام بانکی در پرداخت تسهیلات برای این بخش وجود ندارد و در سال جاری ۵۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای رونق بخش اقتصادی کشور اختصاص یافته است. نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: دولت موظف است طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت را تکمیل کند که با تکمیل این طرح‌ها ۲۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۹۰ هزار شغل در کشور ایجاد می‌شود. جادری اضافه کرد: انتظار داریم مدیران بانک‌ها روی این برنامه‌ها تمرکز و کمک کنند آمار بهتری از پرداخت تسهیلات در استان هرمزگان داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز افزود: تاکنون ۱۲۵ جلسه برای رفع موانع و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان تشکیل شده است که نتیجه آن ۱۲۳۷ مصوبه بود. وی تعداد پرونده‌های مطروحه را ۴۳۴ پرونده و تعداد مصوبات اجرا شده را ۸۱۰ مصوبه و۴۳۷ مصوبه در حال اجرا و پیگیری اعلام کرد. خلیل قاسمی افزود: ۷/ ۸۱ درصد مصوبات کارگروه تاکنون اجرا شده است که با احتساب کمیته تامین مالی با کارگروه این میزان به ۴/ ۶۵ درصد اجرای مصوبات خواهد رسید. رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان درخواست‌های بررسی شده در کمیته تامین مالی و تسهیلات رونق تولید استان را از ابتدا تاکنون ۲۶۵ درخواست اعلام کرد که از این تعداد ۲۴۹ درخواست به بانک‌های عامل ارجاع شده است.

وی افزود: ۳۵ پرونده در مرحله انعقاد قرارداد و ۲۱ پرونده پرداخت تسهیلات صورت گرفته است. قاسمی به میزان اشتغال و میزان تولید ماهانه این واحدهای تولیدی پرداخت و افزود: ۲۱۱۶ نفر اشتغالزایی موجود در پرونده‌های بررسی شده در کمیته تامین مالی هستند که میزان تولید ماهانه آنان دو میلیون و ۱۴۸ هزار تن است که پس از بررسی انجام شده میزان افزایش اشتغال پس از اخذ تسهیلات ۲۴۳۴ نفر با میزان تعهد تولید ماهانه پنج میلیون و ۱۲۲ هزار تن خواهد بود. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در پایان افزود: تاکنون ۲.۴۸۵.۶۲۵ میلیون ریال تسهیلات در استان به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.