دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: در بخش‏های حمل‌ونقل و ایمنی راه و ترافیک ضعف‏های اساسی در استان وجود دارد. احمد سیاحی اظهار کرد: با توجه به اینکه خوزستان استانی صنعتی و ملی است و در کشاورزی و تولید غلات در سطح ملی دارای رتبه اول یا دوم است، از این رو از محورهای ارتباطی استان استفاده‏های زیادی می‏شود. وی افزود: سالانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار زائر عراقی وارد خوزستان می‏شوند که اغلب به فرودگاه اهواز عزیمت می‏کنند، از این رو ساماندهی فرودگاه‏های استان و مشکلات مربوط به حمل‌ونقل هوایی باید در دستور کار قرار بگیرد. سیاحی تصریح کرد: خوزستان در زمینه میزان حمل‌ونقل دارای رتبه بالایی است اما متاسفانه شاهد عدم توجه به این بخش هستیم و باید این موضوع نیز پیگیری شود. وی خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام‏شده نزدیک به ۱۴ هزار کیلومتر راه در استان وجود دارد و ۲۰ درصد حمل‌ونقل سنگین کشور و ۵۴ درصد انتقال سوخت به کشورهای همسایه نیز از طریق راه‏های ارتباطی در خوزستان انجام می‏شود که این موضوعی جدی است و باید به آن پرداخته شود.

سیاحی گفت: موضوعات ترافیکی در شهرها با وجود تمام اقداماتی که در این زمینه انجام گرفته است در وضعیت نابسامانی قرار دارد. از این رو با برگزاری جلساتی، در زمینه ارتقای ایمنی راه‏های استان برای دستگاه‏های اجرایی که بیشترین استفاده از راه‏ها به‌ویژه راه‏های اصلی را دارند، سهمی مشخص کردیم زیرا با اعتباراتی که در اختیار اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‏های استان قرار داشت، نمی‏توانستیم ارتقای ایمنی راه‏ها را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: با کارشناسی‏های دقیق ۱۳ دستگاه اجرایی در اولویت قرار گرفت و سهم این دستگاه‏ها ۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که هر دستگاه بر اساس سهمی که داشت باید در زمینه ارتقای ایمنی راه‏ها مشارکت می‏کرد و انصافا در این زمینه حمایت‏های خوبی از طریق دستگاه‏ها انجام شد و سال گذشته خوزستان رتبه اول در بحث درصد کاهش تلفات جاده‏ای را به خود اختصاص داد.

سیاحی اظهار کرد: با وجود اقدامات خوبی که در زمینه روگذرها و زیرگذرهای شهری انجام شده معتقدیم که هنوز در آغاز راه قرار داریم. در چند سال گذشته موضوع‌های مربوط به بخش راه استان را با وزیر راه در میان گذاشتیم که منجر به برگزاری یک جلسه در ۹ اسفندماه سال ۹۳، با وزیر راه و معاونان او و استاندار وقت شد و نتیجه این جلسه ۲۱ بند مصوبه بود که به صورت ویژه در استان پیگیری می‌شود. سیاحی گفت: برای تحول در حمل‌ونقل استان و جلب رضایتمندی مردم از این بخش به اعتبار ۳۲هزار میلیارد تومانی نیاز است که از استاندار تقاضا می‌کنیم این موضوع را مورد توجه قرار دهد.