گروه بنگاه‌ها: برای اولین بار در کشور دستگاه تی. بی. ام از زیر رودخانه کارون خارج و این دستگاه در ایستگاه میدان ساعت اهواز متولد شد. مدیر پروژه قطار شهری اهواز در این خصوص گفت: یکی از پرچالش‌ترین و مهم‌ترین دستاوردها برای خط یک قطار شهری اهواز، عبور از زیر رودخانه کارون و احداث تونل بود.

خشایار باقری نیا افزود:‌ این تونل حدفاصل ایستگاه سلمان فارسی در کرانه شرقی رودخانه و ایستگاه میدان ساعت در کرانه غربی به طول یک هزار و ۴۷۰ متر و طی حدود سه ماه عملیات حفاری و احداث آن انجام شد. وی تصریح کرد:‌ عبور تونل از زیر رودخانه کارون به عمق حدودا منهای ۳۵ متری از سطح زمین انجام و از لایه‌های سست، ریزشی و پرآب و همچنین محیط پرفشاری عبور کرده است. باقری نیا بیان کرد: لایه‌های سست و ریزشی، تنوع زمین و ژئوتکنیک در عبور از زیر رودخانه بسیار زیاد بوده و ریسک‌هایی را به پروژه و احداث تونل متراتب کرده بود.

وی ادامه داد: در طول اجرای این پروژه چالش‌های بسیار زیادی داشتیم و بر اساس تجربیات موجود کلیه ریسک‌ها را شناسایی و آنالیز کردیم. در نهایت توانستیم با به حداقل رساندن ریسک‌ها و با کمترین حادثه و هیچ‌گونه خطری این کار مهم را انجام دهیم. وی تاکید کرد: انجام این پروژه یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دستاوردهای قطار شهری اهواز طی سال‌های اخیر بوده است. مدیر پروژه قطار شهری اهواز گفت:‌ در بخش احداث تونل ۱۳۰نفر از نیروهای عملیاتی و حتی پشتیبانی به صورت شبانه روزی عملیات حفاری و احداث تونل را انجام دادند. عملیات حفاری از ۹ اردیبهشت شروع و ۲۹ تیر به اتمام رسید.