مظفر: ملاک ما کارآمدی و رای آوری است

دنیای اقتصاد- در حالی که دو عضو از سه عضو ائتلاف ۱+۲ از احتمال کناره‌گیری شان به نفع سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری سخن گفته اند، محمدباقر قالیباف همچنان از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده و رییس ستاد این ائتلاف هم موضوع کناره‌گیری به نفع جلیلی را منتفی دانسته است. حسین مظفر ملاک انتخاب کاندیدای این ائتلاف را نه حکمیت جامعتین، که رای آوری و کارآمدی کاندیدا دانسته است. موضوعی که به نظر می‌رسد اسم رمزی برای تاکید بر جدیت قالیباف برای حضور در عرصه انتخابات باشد. مظفر: ملاک ما رای آوری است

رییس ستاد انتخابات ائتلاف برای پیشرفت با تاکید بر اینکه اعضای ائتلاف به نفع جلیلی کنار نمی‌روند، گفت: حکمیت جامعتین به تنهایی ملاک انتخاب گزینه نهایی ائتلاف برای پیشرفت نیست.

حسین مظفر در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، در واکنش به برخی شایعات مبنی‌بر اینکه اعضای ائتلاف برای ۱+۲ (موسوم به ائتلاف پیشرفت) به نفع سعید جلیلی از صحنه انتخابات کناره‌گیری می‌کنند، اظهار کرد: تا این لحظه در شورای ائتلاف برای پیشرفت هیچ تصمیمی مبنی‌بر کنار رفتن اعضای ائتلاف به نفع فرد خارج از ائتلاف گرفته نشده است. وی با تاکیدبر اینکه اعضای ائتلاف برای پیشرفت، شایستگانی ولایی، دین مدار، متدین و انقلابی هستند، یادآور شد: ملاک اصلی ائتلاف برای انتخاب کاندیدا، فرد شایسته و اصلحی است که قدرت جذب آرای مردمی را نیز داشته باشد و بتواند در برابر آرایش جدید نامزدها به پیروزی برسد. رییس ستاد انتخابات ائتلاف برای پیشرفت، درباره تاریخ نهایی شدن کاندیدای ائتلاف گفت: تصمیم نهایی بر انتخاب گزینه نهایی بعد از تایید صلاحیت نامزدها در نشست شورای ائتلاف اتخاذ می‌شود.

وی با بیان اینکه ملاک اصلی ائتلاف برای انتخاب گزینه نهایی قدرت جذب آرای مردمی است، گفت: گزینه نهایی باید بتواند در برابر آرایش جدید نامزدها به پیروزی برسد؛ بنابراین گزینه ائتلاف علاوه بر این که واجد صلاحیت است، کارآمدی و مقبولیت را نیز باید جزو صفات خود داشته باشد.

مظفر، همچنین در پاسخ به این سوال که اگر جامعتین آنچنان که سالک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت اعلام کرده است در روزهای آینده گزینه مورد نظر خود را برای انتخابات معرفی کند، ائتلاف برای پیشرفت از آن کاندیدا حمایت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: تنها حکمیت جامعتین برای انتخاب گزینه نهایی ملاک نیست و نظر نهایی اعضای ائتلاف این است که با گزینه‌ای که جامعتین انتخاب می‌کند، مخالفت نداشته باشند.

وی افزود: شایعه مبنی‌بر وجود حکمیت برای تعیین یک فرد از سوی ائتلاف پیشرفت بدون توجه به کارآمدی و آرای عمومی توهین به مردم و به نوعی حذف مردم ایران اسلامی از عرصه تعیین سرنوشت بوده و این مساله خلاف نظر امام (ره) و رهبری فرزانه و مغایر خلق حماسه سیاسی است.

حداد عادل: احتمال کناره‌گیری‌مان هست

با این حال، غلامعلی حداد عادل برای دومین بار ظرف سه روز گذشته از احتمال کناره‌گیری کاندیداهای مختلف جریان اصولگرا به نفع جلیلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، حدادعادل دیروز در حاشیه مراسم تشییع پیکر حاج محمود مرتضایی‌فرد در پاسخ به اینکه آیا احتمال کناره‌گیری نامزدهای اصولگرا به نفع سعید جلیلی وجود دارد؟ گفت: بله این احتمال وجود دارد، اصولگرایان باید همه احتمالات را در نظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: تحولاتی که در روز آخر انتخابات صورت گرفت شرایط جدیدی را در مورد انتخابات به وجود آورد که ضرورت وحدت اصولگرایان را بیشتر کرد. در یک ماهی که باقی مانده است اصولگرایان باید با توجه به موقعیت خطیر پیش آمده در جهت حفظ آرمان‌های امام و رهبری تلاش کنند.

پیش از حداد عادل، علی اکبر ولایتی دیگر عضو ائتلاف ۱+۲ هم گفته بود که اگر جامعتین از جلیلی حمایت کنند، این ائتلاف نیز به نفع جلیلی کناره‌گیری می‌کند.

آقاتهرانی: لنکرانی باید تا آخر بماند

در این حال دبیرکل جبهه پایداری در خصوص معرفی کاندیدای این جبهه اظهار کرد: پس از بررسی‌های بسیار، جبهه پایداری به این نتیجه رسید که کامران باقری لنکرانی اصلح است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی شامگاه یکشنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم گفت: کاندیداهای زیادی در انتخابات ثبت‌نام کردند و این امر نباید دلیلی برای برگشت از مسیر و موضع ما باشد و باید توجه کرد که در این مسیر باید مقاوم و محکم بود و آقای لنکرانی نیز باید تا پایان باشند و ما هم از ایشان حمایت می‌کنیم.