بهای بلیت سینما در سال 90 افزایش نمی‌یابد

سخنگوی انجمن سینماداران تاکید کرد بهای بلیت سینماهای تهران و شهرستان‌ها در سال ۹۰ افزایش نخواهد داشت. محمدرضا صابری به مهر گفت: با وجود اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و افزایش بهای هزینه‌های نگهداری سالن‌های سینما، هیات‌مدیره انجمن سینماداران ترجیح داد بهای بلیت را در سال ۹۰ افزایش ندهد تا مخاطبان سینمای ایران بتوانند از آثار ایرانی روی پرده سینماها دیدن کنند. وی افزود: امسال نگرانی دوستان سینمادار نسبت به گذشته بیشتر شده است، هزینه‌های برق، گاز و خدماتی که لازم است سالن‌ها به مشتریانشان بدهند به شکل قابل توجه رشد داشته است و نمی‌توان انتظار داشت مخاطب با توجه به این هزینه‌ها همچنان به سینما بیاید. برای خانواده‌ها سینما رفتن همراه با هزینه‌هایی مانند رفت و آمد و ... است و این هزینه‌های جانبی، سینما رفتن را به تفریحی گران تبدیل می‌کند. صابری ادامه داد: از مهرماه اداره مالیات قانون سه درصد افزایش افزوده را برای سینماها الزامی کرده است، اما سینمادارها مایل به افزایش بهای بلیت و تامین این هزینه از طریق مردم نیستند،اجرای این طرح برای سینمادارها امکان‌پذیر نیست. انجمن سینماداران در حال مکاتبه با معاونت سینمایی برای حل این مشکل است با اداره مالیات هم مذاکره‌هایی در این زمینه خواهیم داشت. مدیر سینما آفریقا گفت: نمی‌توان بهای بلیت در سینماهای مدرن را که چهار هزارتومان است طبق این قانون مالیاتی به ۴۱۲۰ تومان تبدیل کرد یا بهای بلیت سینماهای ممتاز را از ۳۰۰۰ تومان به ۳۰۹۰ تومان تبدیل کرد، اداره مالیات مصر است از سینماهایی که قانون جدید را اجرا نکنند جریمه بگیرد، امیدواریم در مذاکره‌هایمان بتوانیم به نتیجه مطلوبی برای این موضوع برسیم.

سجادپور: تکلیف اکران ۹۰ در هفته دوم اسفند‌ماه روشن می‌شود

مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی از تعیین تکلیف اکران فیلم‌‌های سینمایی در هفته دوم اسفند خبر داد.

علیرضا سجادپور در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین در مورد شرایط اکران فیلم‌های سینمایی در سال ۱۳۹۰ اظهار داشت: «این روزها در حال بررسی روی شرایط اکران فیلم‌های سینمایی در سال ۱۳۹۰ هستیم و همچنان جلسات ما در این زمینه ادامه دارد.» او در مورد نقش مدیریت دولتی سینما در تعیین تکلیف اکران سال آینده گفت: «به هر حال ما در ساماندهی امور اکران سال ۹۰ حضور خواهیم داشت و این بحث را رها نمی‌کنیم.» علیرضا سجاد‌پور همچنین به ایسنا گفت: وضعیت فیلم‌های نوروز به زودی مشخص می‌شود. از شورای صدور پروانه نمایش خواسته‌ایم فشرده‌تر کار کنند و با توجه به اینکه درخواست‌ها در این ایام بیشتر می‌شود، همه را بررسی کنند و پاسخ دهند. وی درباره وضعیت آیین‌نامه شورای صنفی نمایش گفت: زمانی را برای اعلام آن مشخص نمی‌کنم؛ اما به محض آماده‌شدن به صنوف اعلام خواهیم کرد.

سجاد‌پور درباره فیلم‌های اکران نوروز با بیان اینکه این فیلم‌ها تقریبا مشخص شده است، اظهار کرد: ممکن است منتظر تشکیل جلسه شورای صنفی نمایش نشویم و قطعیت اکران این آثار را به صاحبانشان اطلاع دهیم. مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی با بیان اینکه حمایت‌های ما از اکران در سال ۹۰ خودش را نشان خواهد داد؛ گفت: معاونت سینمایی قصد دارد در سال آینده به‌صورت جدی وارد بحث اکران شود. سجادپور درباره حضور نمایندگان صنوف در شورای پروانه ساخت و نمایش گفت: مرتضی شایسته به عنوان نماینده تهیه‌کنندگان در جلسات حضور دارد و منتظر مشخص‌شدن نماینده کانون کارگردانان هستیم.