پلیس راهور نیروی انتظامی مسابقه بزرگ پیامکی ۹۰ را با شعار صحیح برانید، سلامت بمانید، در ایام نوروز برگزار می‌کند. هدف از این مسابقه کاهش تصادفات رانندگی، ترویج فرهنگ ایمنی، امدادی و خود امدادی و توسعه قانونمداری و قانون‌گرایی است. همیاران پلیس و فرزندان خانواده‌ها می‌توانند در صورتی‌که والدین شان در طی سفرهای نوروزی از اول فروردین تا ۱۵ فروردین مرتکب تخلفاتی چون سبقت غیرمجاز، سرعت غیرمجاز، حرکات مارپیچ، عبور از چراغ قرمز، استفاده از تلفن همراه، عدم استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسیکلت‌سواران و عدم استفاده از کمربند ایمنی در حین رانندگی نشوند، می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. فرزندان خانواده‌ها می‌توانند با ارسال یک پیامک خالی و بدون متن به شماره ۲۰۰۰۰۵ در مسابقه پیامکی شرکت کنند و از جوایز نفیس این مسابقه بهره‌مند شوند.

پیشنهاد ایران برای مرکزیت تایید نمونه تجهیزات ارتباطی منطقه

مدیر بخش استاندارد اتحادیه جهانی مخابرات با استقبال از پیشنهاد ایران برای مرکزیت تایید نمونه تجهیزات ارتباطی منطقه گفت: ITU این آمادگی را دارد تا مدارک و مستندات رگولاتوری ایران را در بخش استاندارد و تایید نمونه بررسی کرده و نظر خود را در این زمینه اعلام کند. محمد کرم‌پور رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دیدار با مدیر بخش استاندارد اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تاکید کرد: ایران آمادگی دارد به عنوان مرکزیت تایید نمونه تجهیزات ارتباطی در سطح منطقه ایفای نقش کند.

وی با اشاره به امکانات آزمایشگاهی و مراکز تحقیقاتی ایران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به دلیل اهمیت موضوع استاندارد در حوزه ICT، در ساختار سازمانی رگولاتوری اداره کل مستقلی برای هدایت و انجام امور مربوط به حوزه استاندارد و تایید نمونه تجهیزات مخابراتی پیش‌بینی شده است. در رگولاتوری تلاش بر این است که تمامی فعالیت‌های این حوزه در چارچوب استانداردهای بین‌المللی باشد.

مدیر بخش استاندارد اتحادیه بین‌المللی مخابرات - ITU نیز با استقبال از این پیشنهاد گفت: در زمان حاضر مرکز تایید نمونه تجهیزات ارتباطی در چند کشور وجود دارد که به شکل منطقه‌ای فعالیت می‌کنند و ITU این آمادگی را دارد تا مدارک و مستندات رگولاتوری ایران را در بخش استاندارد و تایید نمونه بررسی کرده و نظر خود را در این زمینه اعلام کند.

مالکوم جانسون تاکید کرد که براساس مقررات ITU از ابتدای سال ۲۰۱۱ دانشگاه‌های کشورهای در حال توسعه عضو اتحادیه جهانی مخابرات می‌توانند با پرداخت هزینه کمی عضو ITU شوند. دسترسی به استانداردهای کلیدی، تسهیلات و بانک‌های اطلاعاتی، مشارکت در گروه‌های مطالعاتی ITU-T، ارائه پیشنهاد در تدوین و تصویب استانداردهای تاثیرگذار در حوزه ICT، انعکاس و انتشار فعالیت‌های دانشگاه‌ها در حوزه استاندارد و دسترسی به نهادهای تنظیم مقررات ۱۹۲ کشور عضو ITU از مواردی است که جانسون به عنوان مزایای عضویت دانشگاه‌های کشورهای در حال توسعه در ITU عنوان کرد.